4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    scottish

iBooks en verzamelingen synchroniseren met iPad / iPhone

Ik wil graag mijn eBoeken (in epub) van Calibre overzetten naar iBooks. Kwestie van slepen naar eBooks op mijn iMac en even later zie ik alle eBoeken op mijn iPad en iPhone verschijnen. Om het zoeken makkelijker te maken heb ik in iBooks op mijn iMac ‘verzamelingen’ aangemaakt zoals thrillers, biografie, computers enz enz. Probleem is dat deze verzamelingen niet worden gesynchroniseerd met mijn devices.

Ik weet zeker dat op mijn devices en de iMac de optie ‘Synchroniseer verzamelingen’ aanstaat. Als ik op een device een ‘verzameling’ aanmaak wordt deze niet gesynchroniseerd met mijn andere device en ook niet met mijn iMac.

Ik heb op beide devices iBooks verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat.

Wie heeft de verlossende tip?

Bijdrager
    e.abrahamse

Wanneer in iBooks uit de Bibliotheek staat zie je bovenaan in het midden “Alle Boeken” staan. Wanneer je deze aantikt verschijnt er een opsomming van alle categorie├źn/verzamelingen die je daar en elders hebt vastgelegd. Ze worden dus wel gesynchroniseerd maar de Verzamelingen moeten wel in iBooks zelf zijn aangemaakt. Categorie├źn in de vorm van Labels aangemaakt in Calibre worden niet geaccepteerd.

Bijdrager
    scottish

Dank je voor je reactie. Na een nachtje laten draaien van de iMac werkt de synchronisatie ban zowel boeken als verzamelingen. Niet snel. Met name het uploaden van eBoeken gaat traag. Maar daar valt mee te leven.

Bijdrager
    e.abrahamse

Misschien is het een idee om het voor een grote hoeveelheid via een USB kabel te doen in plaats van via Wifi. Scheelt doorgaans behoorlijk wat tijd. Succes.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.