5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    JWB

iBooks Author en de distributie van iBooks

iBooks Author is voor mij en mijn collega’s een mooi programma: een eigen methode schrijven, toegespitst op de leerling. Maar ik snap de distributie nog niet geheel.

Stel ik wil een boek verspreiden via de iBookstore: hanteert Apple dan dezelfde strakke regels als bij het publiceren van een app? En hoe lang duurt het voordat het verschijnt in de iBookstore?

Stel ik wil het boek intern verspreiden: heeft iemand al een geslaagde poging gedaan om een zelfgemaakt iBook via webdav op een iPad te krijgen?

Wij werken op school met iPads die eenmalig aan iTunes zijn gekoppeld en daarna aan de leerlingen zijn gegeven. De leerlingen gebruiken in principe geen iTunes, maar halen alles via WiFi binnen. Dus iTunes is geen optie om de boeken op de iPad te plaatsen.

Iemand antwoorden?

Bijdrager
    KarelWillem

Zet een .ibooks in een Dropbox-folder.

Deel de link. En klaar?

Ik heb het even getest, en dat werkt prima.
    Simpeler kan niet.

Bijdrager
    JWB

Hoe groot was dat bestand? Ik heb dat namelijk ook geprobeerd met een 150+MB bestand en toen was het einde oefening voor de Dropbox-app

Bijdrager
    KarelWillem

De Dropbox-app knalt er bij 5 Mb al uit.:lol:

Waardeloos ding.

Gewoon via de website gaat het echter uitstekend.

Bijdrager
    JWB

Mij lukt het niet echt om hem via de website te downloaden/openen, maar ik kan natuurlijk iets over het hoofd zien!:smile:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.