8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    TomJK

[iBook] ziet extra geheugen niet

Zojuist heb ik Kingston KTABG4266/512, 512MB PC2100 SODIMM binnen gekregen en natuurlijk direct in mn iBook gezet. Echter wanneer ik hem opstart en naar ‘over deze mac’ ga geeft hij nogsteeds 256mb aan. Als ik naar het kopje geheugen ga staat er 256 ingebouwd en bij de andere (DIMM1/J7) staat ‘leeg’.

Nu kan ik gaan ‘doordrukken’ maar ik ben logischerwijs bang dat ik iets kapot maak. Ik hoorde wel een klik maar hij zit niet heel stevig krijg ik het idee. Eruit halen gaat overigens moeilijk. Ik heb een foto gemaakt van hoe hij er nu inzit. Hopelijk ziet iemand het probleem.

Dank,
    Tom :apple:

Bijdrager
    DEform

Die zit er precies idd niet ver genoeg in! Gewoon even doorduwen met uw 2 wijsvingers, MAAR met uw 2 duimen het (zwarte) slot zelf tegen houden…

Als je dan niet uitschuift, maak je geen brokken! :P

Bijdrager
    rvanloosen

Ja idd dat heb ik ook gehad. Ik heb zelfs een module terug gestuurd omdat ie het zogenaamd niet deed. hahahaha:oops:

Je moet echt hard drukken. Voor je gevoel is het echt belachelijk hard…

EDIT: de kopere stukjes moet je bijna niet meer zien en het gleufje moet helemaal gevuld zijn…

Bijdrager
    TomJK

Dank jullie, hij zit.

Inderdaad moet je hard drukken wanneer hij in de hoek van 30 graden staat. Wanneer je hem daarna naar beneden drukt lijkt het alsof je die zwarte gleuf kapot duwt. Enfin hij zit.

Nogmaals bedankt.

Bijdrager
    ibook2fast

En TomJK, merk je al dat je iBook VEEL sneller is geworden?? Ik ben benieuwd, want ik ben zelf ook van plan om ‘m uit te breiden…

Bijdrager
    Jello

Ik ga waarchijnlijk ook 512 MB bijpoefen.

Werkt is sneller of wat zijn de ervaringen??

Bijdrager
    rvanloosen

Heb zelf 1,25 GB in mijn iBook, werkt als een trein!!!

Bijdrager
    TomJK

Ja, ik hoor van iedereen dat het verschil geweldig is. Ik heb momenteel 768mb echter, het is natuurlijk nog sneller maar dat ik nu zeg poe poe… nee dat ook weer niet. Wel blijft er veel meer geheugen over bij de activiteitweergave (Apple hulpprogramma’s). Ook dingen als de finder gaat een stuk sneller, fotos weergeven e.d., daar zie je duidelijk verschil. Qua opstarten vind ik het meevallen (te verwaarlozen). Enfin, Photoshop start een stuk sneller, ik heb er nog niet mee gewerkt dus voor de rest kan ik daar nog niet al te veel over zeggen (sowieso heb ik vandaag relatief weinig op mn iBook gedaan dus een echte vuurproef was het niet ;)).
    Alles gaat dus een tikkie sneller en waarbij dr eerst bij ‘normaal werken (mail, msn, inet, itunes) enkele mb’s over bleven zijn er nu honderden mb’s over.

Binnenkort ga ik met photoshop in de weer dus ik ben benieuwd. Tot nu toe kan ik zeggen dat het allemaal net wat lekkerder werkt maar voor de ‘normale’ werkzaamheden heb je genoeg aan 512 (in totaal). Zeker voor die paar tientjes. Wanneer je nog wat extra wil is 786, en ga zo maar door natuurlijk net wat lekkerder.

Ofwel: lekker maar men moet ook niet overdrijven:P

p.s. ik zou nu die 512 eruit kunnen halen en opnieuw gaan werken… maar goed :roll: daar ben ik te lui voor, excuse moi :innocent: :wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.