13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    KingOfBongo

iBook = wc deksel

Dhr Dvorak is weer eens bezig – in de lijst van 10 slechtste laptops vinden we een oude bekende terug op nr 3 …

3. Apple iBook (1999). This is the machine that I ridiculed in a column where I described it as a “girly” computer, literally meaning “for girls,” as in 7-year-olds, since it has a Barbiesque look to it.
    This got me into a heap of trouble with politically correct Apple users who think the use of the word girly was a bad thing in itself. Even Salon magazine ragged on me about this since apparently someone
    had stupidly bought one and needed to justify his or her purchase. The computer came in various colors and was oversized (an Apple theme) and underpowered. It looked like a toilet seat.

Meer hier

Bijdrager
    SvS

Hij had zeker niets te doen.

(iBook clamsshell vind ik zeker: kwestie van smaak)

Bijdrager
    dimelot

Deze staat er ook tussen:

8. Macintosh Portable (1989). This machine was perhaps the world’s biggest laptop ever. If you think of it as a desktop replacement, it probably should not be on this list. In fact, it was stylish for its day. It was heavy and large, weighing in at around 20 pounds and using lead-acid batteries. (Another forgettable machine that had lead-acid batteries came out some years later. It was called the Dynabook (one of many computers using that name) and never really shipped.)

Maar als je kijkt op die link, dan lees je dat deze als eerste een GUI had en als je dan kijk naar de nummer 2 (die uit dezelfde periode komt) is deze toch wel veeeeeeeeeel mooier, misschien wel groter. Of zou de Mac gewoon meer tijd hebben besteed aan de fotografie?

Bijdrager
    moodjoo

En tussen de Laptop Classics staat natuurlijk geen Apple… :evil:

Bijdrager
    MacBeer

De auteur zegt dat oversized een ‘Apple theme’ is………… dat is toch pertinent onjuist? Als er iemand is die zuinig is met ruimte dan is het Apple.
    Dit is puur en alleen een mening van iemand die zich journalist noemt. Volgens mij was die zich op een middag aan het vervelen.

Bijdrager
    Ruben
    ”KingOfBongo”

Dhr Dvorak is weer eens bezig…

En wie is Dhr. Dvorak dan?

[Edit]

Laat maar, ik heb de link maar eens aangeklikt… het verhaal over Microsoft vind ik echter wel interessant…

”John

Here’s an interesting exercise for you: Open Internet Explorer. Go to Help, then About, and you’ll see that Microsoft still acknowledges that Internet Explorer is the old Spyglass browser based on Mosaic. This was thrown together years ago. Then look at the copyright notice. It ends in 2001. Unless I’m mistaken, that means that there has been no real update since then, just patches. To get a bigger laugh, click on Acknowledgements and see how long you can endure the laundry list of people who worked on the code. It’s as if the entire state of Washington did some coding.

Bijdrager
    moodjoo

John Dvorak:

“Dvorak wrote a piece about the 1998 [January MacWorld] show. Therein he said, and I quote, ‘Folks, the Mac platform is through — totally — and this may be the last, if not the next to last, Mac show.’”

En nog: http://www.lowendmac.com/myturn/02/0626.html of http://maccentral.macworld.com/news/2002/06/19/dvorak/

Bijdrager
    KingOfBongo

Z’n uitspraak over de iBook past volledig in z’n profiel van complete idioot – het leeuwendeel van wat de man schrijft, raakt kant noch wal – sommige van z’n rapporten over bv Lotus Notes vs. MS Exchange zijn ronduit hilarisch. De man heeft misschien wel tijd te veel maar over hoe hij die besteed zou hij wel eens beter wat nakijken …

Meer gezever hier

Bijdrager
    Zora la rousse

Wat een kl**tzak:evil: !
    De eerste iBook zou alleen voor meisjes zijn, en loodbatterijen hebben.
    Wat een vooroordelen:evil: !
    Ik zal hemm ff door het toilet spoelen:evil: !

[size=9:1b6b9770f1]Zo, dat lucht op[/size:1b6b9770f1] :innocent: .

Bijdrager
    Lucas Raggers

De man is duidelijk geen Apple fan. Dat hoeft ook niet. Maar zijn lijstje had niet ‘de tien slechtse laptops’ moeten heten, maar ‘de tien meest opvallende/baanbrekende laptops’. Hij wil enkel sensatie creeeren met een titel.
    Dvorak is het type dat alleen schopt tegen dingen die erg populair of bejubeld zijn. De iPod vindt hij vast een waardeloos ding en de 17″ Powebook is lelijk.

Bijdrager
    iNick

Ik vond de eerste iBooks eigenlijk ook niet mooi.:oops:

Zeker niet in vergelijking met de witte, die zijn ernstig mooi. Mooier dan de titanium/aluminium vind ik

Bijdrager
    Sad

Ik vond die clamshells ook maar een soort badkamer-extensies.

Maar voor de rest is Dvorak een slappe ouwehoer. Dat hij kritisch is, is prima, maar sommige van zijn uitspraken zijn puberaal te noemen.

Bijdrager
    KingOfBongo

En hij weet maar niet van ophouden…

Apple and Motorola are working on a deal to put iPod technology on Motorola cell phones. According to published reports, the hope is to create a cell phone/iPod sub-platform that can be licensed to other makers such as Nokia and Samsung

Iemand moet ‘m misschien het verschil tussen iTMS en de iPod uitleggen:roll:

Lees de rest hier

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.