9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    vutakat5

iBook voor Mac OSX Mountain Lion

Nu Apple zijn Desktop OS steeds meer voorziet van de Applicaties die voorheen te vinden waren op iOS, vraag ik me nu af of ze de App iBook ook gaan porten naar de Desktop? Zouden jullie dit ook niet fijn vinden? Ik weet dat er alternatieve software zijn, maar deze bieden niet het Apple ervaring en gebruiksgemak.

Bijdrager
    SunKeeper

Dit kan al in iTunes, [s]gewoon je iBooks lezen[/s], of nieuwe kopen/downloaden in de Store.

Apps die voorheen te vinden waren? Nu nog steeds voor zover ik weet.

Edit: kennelijk niet, geeft al wel aan hoe vaak ik het nodig heb.:lol:

Bijdrager
    vutakat5
    SunKeeper op 24 februari 2012

Dit kan al in iTunes, gewoon je iBooks lezen, of nieuwe kopen/downloaden in de Store.

Apps die voorheen te vinden waren? Nu nog steeds voor zover ik weet.

ik kan geen epubs lezen.

Bijdrager
    SunKeeper

Klopt, die moet je met een Adobe programma lezen, en zijn niet synchroniseerbaar in iBooks. Wel in een andere app.

Zeker bij bol.com gekocht? Die hebben namelijk ook nog eens alleen beveiligde boeken, waardoor je helemaal aan Adobe bent overgeleverd. Er is een bol-app voor de iPad trouwens.

Bijdrager
    Peter

Vutakat5 bedoelt dat je ook in iTunes gekochte boeken niet kunt lezen op de Mac.
    Naar mijn idee ook een grote tekortkoming.

Bijdrager
    Peter de Groot

Dat is wel mogelijk.
    Onder SL met digital editions van Adobe, is gratis.
    Onder Lion kan dit met Calibre, is ook gratis.

Bijdrager
    Peter

Voor de zekerheid nog een keer geprobeerd. Bij het openen van een in iTunes gekocht boek krijg ik de melding:

Dit boek is beperkt door DRM. Om
    meer te leren over DRM en waarom u
    dit boek niet met calibre kunt lezen of
    converteren klikt u hier.

Benieuwd naar de suggestie hoe ik dit nu wel kan lezen op de Mac.

Bijdrager
    Peter de Groot

Met DRM had ik tot nu toe niet te maken, dus daar kan ik niets over zeggen.
    Digital Editions van Adobe werkt nu ook op Lion. Heb het net nog geprobeerd.

Bijdrager
    vutakat5

Waarom kiest Apple om ook geen ibook uit te brengen voor de mac. Zo hebben ze ineens ook veel potentiele klanten die hun boeken kunnen lezen. Of willen ze ibooks alleen voorbehouden voor de ipad en dan vraag ik mij af met welk reden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.