10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    wacon

iBook video geheugen zelf upgraden?

Bestaat er enige mogelijkheid om bv zelf het standaard 32mb video geheugen van de recenten iBooks te upgraden naar 64 of 128mb. Of is dit een onmogelijke klus.

Heeft de nieuwe video kaart van de recente iBooks wel een voorbereiding voor dvi maar is deze geblokkeerd of is deze helemaal niet aanwezig.

Denk aan een iBook aan te schaffen want is voldoende snel voor mij maar geen dvi baal ik van.
    Op andere forums lees ik erg tegenstijdige berichten over wel of geen zichtbaar verschil bij het aansluiten van een externe lcd monitor via of vga of dvi.

Grtz Ronald

Bijdrager
    DonJoe

Als het een PCI kaart is zou het wel kunnen. Alleen weet ik niet hoe het zit met de warmteontwikkeling.

Bijdrager
    Esquare
    ”DonJoe”

Als het een PCI kaart is zou het wel kunnen. Alleen weet ik niet hoe het zit met de warmteontwikkeling.

Het betreft een iBook…. Het is dus niet mogelijk.

Geblokkeerd
    Anoniem

Geen enkele laptop heeft een losse videokaart;)
    Dus het is niet mogelijk helaas

Bijdrager
    wacon

Ok bedankt, upgraden video geheugen niet mogelijk. Twijfel gewoon tussen een 2de hands Powerbook met dvi of een nieuwe iBook.

Heb op een gamesforum(zelf geen gamer) gelezen dat diverse videokaarten wel een dvi uitgang hebben maar dat deze is geblokkeerd om de kaart als goedkopere versie van de dus duurdere met wel dvi op de markt te kunnen brengen.

Bijdrager
    danielpunt

een iBook heeft toch ook gewoon mini DVI?

-edit.
    oh nee toch niet:P

Bijdrager
    StarGazeR

Dag wacon,

Ik denk dat ze op die gamersforums spreken over grafische kaarten van een desktopcomputer en niet over laptops.
    Op de iBook kan je ook zien dat er geen plaats voorzien is om eventueel als optie met DVI naar buiten te komen.
    Dus helaas heb je bij een iBook enkel analoog.

Dit vind ik trouwens ook één van de minpunten van een iBook, maar heb mezelf uiteindelijk ook 1 aangeschaft en ben er heel content van.:D

Bijdrager
    wacon

Ok bedankt voor de info:
    Geen video geheugen uitbreiding mogelijk dus.
    Geen dvi crack of uitbreiding mogelijk.
    Dit schijnt wel behoorlijk goed te werken: http://macparts.de/ibook/

Blijft een mooie machine natuurlijk zo’n iBook. Toch als ik prijzen vergelijk kan ik niet ontkomen aan het feit dat Apple laptops achterblijven in vergelijking tot diverse PC laptops. Deze hebben voor dezelfde prijs vaak een multi-cardreader ingebouwd(handig), hebben al vanaf €750,- een dual layer dvd brander en vaak meer video geheugen en voor de rond de €1000,- vaak een dvi uitgang toch ook. Waarom geen superdrive optie in de 12″ iBook, onbegrijpelijk(voor mij dan).

Hoewel erg Mac minded heb ik zitten overwegen om voor on the road een PC laptop te nemen.
    Apple vind ik vaak te gek, maar kritisch bekeken blijkt hun marketing toch wel wat vreemd soms. Het populair worden van de multiemedia PC’s gaat ook wat aan Apple voorbij, daar is ook een marktaandeel te vinden. Maar ik wijk af van mijn oorspronkelijke vraag. Gr Wacon(Ronald)

Bijdrager
    Aaargh
    ”wacon”

Blijft een mooie machine natuurlijk zo’n iBook. Toch als ik prijzen vergelijk kan ik niet ontkomen aan het feit dat Apple laptops achterblijven in vergelijking tot diverse PC laptops. Deze hebben voor dezelfde prijs vaak een multi-cardreader ingebouwd(handig), hebben al vanaf €750,- een dual layer dvd brander en vaak meer video geheugen en voor de rond de €1000,- vaak een dvi uitgang toch ook.

Waarschijnlijk vergelijk je hier de iBook niet met een laptop maar met een draagbare-computer-met-ingebouwde-UPS. Die kosten inderdaad geen drol, maar je moet ze met 2 man dragen en ze gaan ongeveer 10 minuten op een accu.

Bijdrager
    passenger
    ”wacon”

Hoewel erg Mac minded heb ik zitten overwegen om voor on the road een PC laptop te nemen. Apple vind ik vaak te gek, maar kritisch bekeken blijkt hun marketing toch wel wat vreemd soms. Het populair worden van de multiemedia PC’s gaat ook wat aan Apple voorbij, daar is ook een marktaandeel te vinden. Maar ik wijk af van mijn oorspronkelijke vraag. Gr Wacon(Ronald)

KISS (Keep it simple, stupid) is en blijft de basisfilosofie van Apple. Het systeem kan het allemaal, maar houd het eenvoudig. Kan me je afweging heel goed voorstellen.

DVI-uit, overweeg de 12″ Powerbook. Ik werd erg heel blij van, zo’n kleine krachtpatser….

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.