8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Schrijvert

IBook vastlopers… Hitte???

Hoi Mensen,

Als ik een tijdje redelijk intensief werk heb gedaan dan slaat mijn iBook dus zomaar ineens vast. Dit gebeurt eigenlijk alleen als mijn iBook dan ook erg warm is.

Hoe kan ik testen of die ventilator eigenlijk wel werkt, ik hoor ‘m namelijk nooit. Hebben meer mensen dit zelfde probleem. Ik werk nooit met mijn iBook op schoot, meestal staat ie gewoon op tafel.

Alvast dank.

Bijdrager
    bieker

De ventilator van mijn iBook G4 hoor je wel degelijk aan gaan als de temperatuur te hoog wordt. Niet dat je er last van hebt maar je hoort hem zacht zoemen. Ik heb nog nooit gehad dat ie te warm werd en er mee ophield. Ik gebuik mijn iBook meestal op schoot zittend op de bank.

Bijdrager
    JWB

Ik heb hem altijd op tafel staan en bij mij slaat de ventilator zelden aan. Ik gebruik hem ook vrij intensief voor een langere periode, maar dit probleem ben ik nog niet tegengekomen.

Er zijn programmaatjes om je temperatuur te controleren. Misschien een id?

ff voor de duidelijkheid: de temperatuur van je iBook, anders sta je strax bij het Kruidvat voor een thermometer :lol:

Bijdrager
    Schrijvert

Zijn er toevallig ook progjes om je ventilator te testen?
    Alvast dank voor de reacties.

Bijdrager
    DJay

Je kunt even de Apple HArdware Test laten lopen, zit op de bijgeleverde cd / dvd.

Bijdrager
    Mendoza

ik verwacht niet dat die vastloper iets te maken heeft met de temperatuur. iBooks worden niet zo heel heet. tenzij ze hun warmte niet kwijt kunnen (op bed ofzo), maar dat lijkt niet aan de hand

Bijdrager
    Robert de Groot

Ik denk eerder dat iets te maken heeft met je interne geheugen.
    Houd de temperatuur van je iBook CPU en HDD eens bij met ”Temperature Monitor”

Bijdrager
    hansenonline

welke ibook heb je? de g3 of de g4? bij de g3 kan het zijn dat dit het begin van een kapot logicboard is.

daan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.