19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Newdepth

ibook uit Amerika?

Ik ga binnenkort (na de updates) een ibook 12″ kopen,
    en ben van plan om dit via mijn vader in Amerika te doen. (zonder invoerrechten dus!)
    In Amerika kost de 12″ met 512mb 828 euro en in Nederland 1074 euro.
    Flink verschil dus…

Maar wat ik me nou afvraag, is of het toetsenbord hetzelfde is.
    En of de kabeltjes en stekkertjes hier in Tilburg in het stopcontact kunnen.
    Er is mij iets verteld over dat ik wel een verloopstekkertje kan gebruiken
    maar om dit elke keer te doen is wat lastig… En er is mij ook iets verteld
    over een speciale adapter van 80 euro ofzo die dat probleem weer omzeilt.

Kan iemand mij aub de pro’s en cons vertellen van een ibook aanschaffen in Amerika?
    Wie heeft hier al ervaring mee?

Heel graag hoor ik hier meer over!

Bijdrager
    remier

Ik weet niet wat voor adapter je erbij krijgt, maar die van mij kan 100-220V aan (iBook), dus dat impliceert dat je dan alleen een verloopstekkertje nodig hebt van US->NL (zo’n reisstekker van de HEMA bv.)

Hoogstwaarschijnlijk heb je een US keyboard, met een iets wat andere layout dan die van de Nederlandse versie, maar da’s geen probleem…

Waar je wel op moet letten is hoe het precies zit met de garantie? Misschien dat hier andere leden wat zinnigs over te melden hebben?

Bijdrager
    PeterK

Garantie is wereldwijd, dus als je iets in de VS koopt heb je hier gewoon garantie. Ik heb zelf een iPod mini in de VS gekocht toen ie in Nederland nog niet te koop was begin vorig jaar en hier bij Apple geregistreerd, geen enkel probleem en gelukkig ook de garantie niet nodig gehad trouwens. Je hebt inderdaad een verloopstekker nodig want het voltage kan de adapter gewoon aan, van 110-230V is ondersteund.

Bijdrager
    Oppie

Maar dat is dan gewoon zo’n platte ‘Euro-stekker’, voor een euro of twee overal te koop; of hij zit thuis bv ook vaak in je ghettoblaster ofzo.

Bijdrager
    Newdepth

Hmm maar dan moet je dat ding dus dag in dag uit jaar in jaar uit bij je hebben…
    Heb ik niet echt zin in.
    Kan het echt niet anders?

Bijdrager
    remier
    ”Newdepth”

Hmm maar dan moet je dat ding dus dag in dag uit jaar in jaar uit bij je hebben…
    Heb ik niet echt zin in.
    Kan het echt niet anders?

jawel, dit erbij bestellen: http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/72504/wo/VN2O1hJ0gKCV38mBfDx160n9CMY/1.0.13.1.0.6.25.7.11.4.1

óf ergens zo’n 2e hands adapter op de kop tikken óf ergens een kapotte NL adapter op de kop tikken en dan het opzet stukje ervan gebruiken óf van je oude gettoblaster/stereotoren/scheerapparaat de stekker gebruiken

Bijdrager
    wimbo
    ”Newdepth”

Ik ga binnenkort (na de updates) een ibook 12″ kopen,
    en ben van plan om dit via mijn vader in Amerika te doen. (zonder invoerrechten dus!)
    In Amerika kost de 12″ met 512mb 828 euro en in Nederland 1074 euro.
    Flink verschil dus…

Maar wat ik me nou afvraag, is of het toetsenbord hetzelfde is.
    En of de kabeltjes en stekkertjes hier in Tilburg in het stopcontact kunnen.
    Er is mij iets verteld over dat ik wel een verloopstekkertje kan gebruiken
    maar om dit elke keer te doen is wat lastig… En er is mij ook iets verteld
    over een speciale adapter van 80 euro ofzo die dat probleem weer omzeilt.

Kan iemand mij aub de pro’s en cons vertellen van een ibook aanschaffen in Amerika?
    Wie heeft hier al ervaring mee?

Heel graag hoor ik hier meer over!

Ik heb vorige jaar net voor de kerst een PB in New York gekocht. De $-koers stond toen erg gunstig (1.35). Ik ben hem ‘vergeten’ in te voeren en dat scheelde totaal bijna 500 euro:)
    Ik had al een extra stekker vanwege mijn reiskit voor mijn iPod dus ik hoefde daar niets voor te regelen.

Als je in NL een extra voeding koopt ben je er ook. Bij die voeding zit een snoer en een kleine opzet adapter ding.

Garantie is idd wereldwijd. Die van mij is al 2 keer weg geweest voor reparatie in verband met een loszittend toetsenbord.

De prijs in de Applestore in NY is exclusief 8% sales-tax (dus die komt er nog extra bij).

Bijdrager
    Newdepth

De store in Boston is belastingvrij heb ik me laten vertellen 8)

Maar is dat dan niet lastig om steeds dat verloopstekkertje overal mee naartoe te sjouwen?
    Een van de reden dat ik de 12″ koop is dat die lekker simpel overal mee naartoe kan…

En hoelang is dat kabeltje dan ongeveer die daarbij zit?

Bijdrager
    wimbo
    ”Newdepth”

Maar is dat dan niet lastig om steeds dat verloopstekkertje overal mee naartoe te sjouwen?
    Een van de reden dat ik de 12″ koop is dat die lekker simpel overal mee naartoe kan…

En hoelang is dat kabeltje dan ongeveer die daarbij zit?

Als je een extra voeding koopt in NL (circa 65 euro) heb je 2 werkende voedingen in NL. De voeding zelf is namelijk universeel. Alleen het gedeelte wat per land / werelddeel afwijkt kan je vervangen (alleen de stekker dus). Ik heb de (US) voeding met (NL) snoer onder mijn buro liggen. De andere (NL) voeding zit in mijn tas met de stekker die je direct op de voeding plugt. Op die manier loop je ook niet steeds te prutsen met je voedingen.

Mocht je later nog eens naar de US gaan heb je in ieder geval al een werkende stekker / snoer erbij zitten.

Koop je daarnaast ook nog een extra dock voor je iPod, dan heb je ook nog eens stekkers voor de UK (iPod stekkers op de iPod voedingen zijn uit te wisselen met die van de Powerbook voedingen)

Let wel ik ga er wel van uit dat de voedingen (qua) stekkers overeenkomen met die van de PowerBooks

Bijdrager
    hansenonline

koop dan meteen in amerika bij de applestore een reiskit met stekkers, dan heb je ze ook. verder heb je misschien thuis een langer snoertje nodig en daar kan je elk snoertje voor gebruiken als alle elctronica hebben zoals scheer apparaat, cdspeler etc.

daan.

Bijdrager
    Oppie

Zo, nu niet meer dezelfde vraag gaan stellen; info lijkt me voldoende nadat iedereen twee keer hetzelfde zegt…:evil:

Bijdrager
    iJezz
    ”Newdepth”

Hoe wou je daar bestellen ? Ik ben ook wel geinteresseerd in de zwakke dollar 8)
    Gewoon bij de Apple shop aldaar?

Bijdrager
    dualband

ben je d’er toch aan voor de moeite. Nooit gehoord van import duties? Uiteindelijk zal het finale verschil minimaal zijn

Bijdrager
    jps

wie geeft nu iets aan?

Bijdrager
    NCKRTS

even een stukje info mbt de douanerechten (voorheen invoerrechten genoemt):

op computers zitten GEEN douanerechten, heel veel apparatuur trouwens niet.

neem eens een kijkje op http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm
    onderaan een lijst met veelgekochte spullen

Wettelijk gezien ben je wel verplicht om 19% BTW te betalen over je aankopen die je invoert. Dat zou je dan volgens mij wel moeten aangeven, offcieel :innocent:

Bijdrager
    dualband

die douanejongens zijn niet van gisteren hoor… Zij weten écht wel wat ze d’er uit moeten nemen voor controle. Als dat dan net jouw pakje is kan je lekker bijbetalen… Byby mooie winst…..

Bijdrager
    jps

kan nu wel zijn dat ik me vergist heb van genre invoeren.

als je het besteld en in pakket laat komen dan misschien wel

maar als je daar in the states nu bent, en er een koopt, moet je het niet aangeven vind ik als je binnenkomt

Bijdrager
    Berend

onder de 50 dollar betaal je geen invoerrechten.
    voor een PB zeker..
    als je de doos en andere shit achterlaat en alleen je boekjes meeneemt.
    kun je hem zo wel in je handbaggage meenemen..
    dan zeg je gewoon dat je de laptop al had.

Bijdrager
    RubenK
    ”NCKRTS”

Wettelijk gezien ben je wel verplicht om 19% BTW te betalen over je aankopen die je invoert. Dat zou je dan volgens mij wel moeten aangeven, offcieel :innocent:

Ach.. . officieel…. – officieel heeft ook niemand gekopieerde cd’s…. officieel mag je ook niet harder dan 120km/h op de snelweg…. officieel is relatief…

Ik ben ook van plan een iBook vanuit de VS over te laten brengen. En dan wel als handbaggage van m’n pa, die is er toch toevallig:P (plus, laat ik nou mensen kennen daar die bij een onderwijs-instelling aangesloten zitten, hehe, studentenkorting in de VS is iets meer dan 6%):evil:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.