15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Brainiac

iBook te warm en traag

Toen ik deze morgen m’n ‘bookje aanstak begon die fan na een paar minuten al te draaien…

Als ik dan keek naar de temp zag ik dat de cpu op +70°C zat en de gpu bijna 70°C, terwijl ik gewoon aan het surfen ben.
    En zo gaat het al de hele dag door, te warm > koeler, te warm > koeler … Het vervelende is dat hij ook traag gaat. Safari gaat traag, chatten gaat traag, finder, gewoon alles.

Dit zijn wat screens van m’n processen.. wat is dat met die finder? :?

En dit krijg ik als ik kijk naar cpu gebruik:

Iemand een id/oplossing? ‘k Heb hem al gereboot + nieuwe update (deze was pas drnet).

Alvast bedankt!:)

Bijdrager
    benj1989

probeer eens een combo-update

Bijdrager
    PietjePuk

Der is precies iets fout met de Finder (zie dat processorverbruik). Herstart die even (via Force Quit). Ook heb je wel erg veel widgets openstaan, daar kan er ook één de boosdoener van zijn.

Bijdrager
    DK master

Jah, de finder herstarten lijkt me het beste idee

Bijdrager
    Brainiac

Usage ging direct de dieperik in:) Tot nu toe alles goed…

Bedankt appels!

Bijdrager
    Brainiac

Nu heb ik het terug :s

cpubalkje terug op 100%, alle widgets afgesloten

”benj1989″

probeer eens een combo-update

Hoe bedoelt ge?

Bijdrager
    Oppie

Kijk eens hoe het gaat ingelogd in een andere, schone gebruiker.
    Werkt alles daar normaal, gooi dan eens de Finder.plist weg.
    Is Adium trouwens geen notoire probleemveroorzaker?

Bijdrager
    ralphclaes1

hoe kijk je hoe warm de cpu is?

Bijdrager
    Dorkiban
    ”Brainiac”

Toen ik deze morgen m’n ‘bookje aanstak begon die fan na een paar minuten al te draaien…

Als je je Ibook aansteekt. lijkt me het logisch dat ie warm wordt… :evil:
    Sorry, kon het niet laten…

Bijdrager
    DK master
    ”ralphclaes1″

hoe kijk je hoe warm de cpu is?

Met Temperature monitor kun je dat bekijken:)

Bijdrager
    Brainiac

Nu is al een tijdje alles terug goed.. ‘k heb ondertussen nochtans niets aangepast .. :roll:

Bijdrager
    Brainiac

Zucht, het blijft dus maar terugkomen.. maar het is wel elke keer opgelost als ik finder reboot. Nu is de vraag, wrm probeert die na x-tijd (circa 5min) m’n cpu te slopen :P

”Oppie”

Kijk eens hoe het gaat ingelogd in een andere, schone gebruiker.
    Werkt alles daar normaal, gooi dan eens de Finder.plist weg.

‘k Heb maar 1 gebruiker.. dus als ik een nieuwe aanmaak zou het maar logisch zijn (denk ik) dat die perfect zal gaan werken, niet?:)
    Wat bedoel je met Finder.plist weggooien?

EDIT: Hmm, oorzaak is gevonden. Usage gaat enkel de hoogte in wanneer ik in mijn inkomende map ga kijken van Adium … het ligt niet aan het al dan niet previewen van de files, want zonder preview gebeurt het ook.:)
    Iemand een oplossing?

Bijdrager
    Oppie

Ik noemde het al; ga eens zoeken hier en elders naar Adium, want het geeft problemen.

Een .plist is een voorkeursbestand (preference list, en het ziet er meestal zo uit: com.apple.finder.plist -voorbeeld Finder). Deze kun je meestal ongestraft weggooien (of iig even uit de map ~/Bibliotheek/Preferences halen en bv even op je bureaublad parkeren), waarnaar je eventueel weer een paar instellingen opnieuw moet maken. Soms is deze corrupt geworden, en weggooien lost dan een probleem op. (De Finder moet je opnieuw opstarten na weggooien.)

Met een tweede gebruiker kun je deduceren of het een OS/Systeem fout is, of een probleem in je Thuismap en ook tgv door jezelf geïnstalleerde software (zoals Adium!).

Bijdrager
    Brainiac

Het is gelukt door het bestand weg te gooien. Bedankt!!:D

Bijdrager
    The – DDD

Another problem solved by Brainiac – Science Abuse….

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.