14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    47273

Ibook, Panther en sluimeren

Goeiedag,

Net een nieuwe iBook gekocht.

Het wil me niet lukken om ‘em in sluimerstand te houden. Als ik mn scherm dichtklap gaat hij in sluimerstand, maar na een paar seconde wordt hij weer wakker.

Ook sluimeren via het menu werkt niet.

Heb al op het forum gezocht, maar kkon er nix over vinden.

Heeft iemand een idee hoe ik het kan verhelpen?

Groetjes Arno

Bijdrager
    Dirk Petre

Via Systeemvoorkeuren kan je in het menu Energiestand een aantal instellingen wijzigen die verband houden met de sluimerstand van je iBook. Toch maar eens proberen.:)

Bijdrager
    47273

Via Systeemvoorkeuren kan je in het menu Energiestand een aantal instellingen wijzigen die verband houden met de sluimerstand van je iBook.

Ok, daar ben ik al geweest, wakker worden bij netwerktoegang en dat soort dingen staan uit.

Maar dan nog. Als ik geen stekkers in mn mac heb zitten, dus helemaal geen apparaten en netwerkverbinding, dan nog wil ze niet lekker slapen:o en geloof me, mijn iBookje heeft ook haar welverdiende nachtrust nnodig:)

Nog meer ideen? Lotgenoten op het forum?
    Apple’s KB kan me ook niet helpen :?

Grz Arno[/quote]

Bijdrager
    bommels

Als je het scherm open laat staan, valt hij/zij dan wel in slaap? Als dit zo is lijkt het erop dat je scherm de toetsen raakt (NB de aan/uit knop!) als je het ding dichtklapt.
    Mijn iBook had ook problemen met de nachtrust, maar nadat ik het toetsenbord eruit had gehaald en weer terug erin had gezet was het over.

Anders lijkt het een gevalletje garantie…. succes Bart

Bijdrager
    Jordan_D

Heb dat gezeik ook met m’n Powerbook 12″. Ik sluimer hem gewoon met de hand.
    Gewoon je powerknop indrukken en dan indrukken “sluimer”.
    Werkt als een huis.

Ik vindt het ook wel klote. Want dat was altijd zo mooi mac. Klep dicht, mac uit. Maar om de een of andere reden hebben ze dat eruit gehaald.:?

Bijdrager
    alien

Ze hebben het er niet uit gehaald hoor, mijn 12″ g4 800 gaat gewoon in standby als ik de klep dichtdoe.

@nijhof.arno Start het programma ‘console’ eens voordat je hem in standby zet (staat in hulpprogamma’s) mogelijk staan daar meldingen in waarom je ibook weer wakker wordt.

Bijdrager
    ron can

Ik heb het probleemm ook gehad met mijn ibook G3, daar zat het probleem in de bedrading. Het kan ook zijn dat de afstelling van het magneetje in de rand van het schermniet goed in de buurt van de schakelaar naast eht toetsenbord (prox-switch). Wat je kunt proberen is klep sicht doen en vasthouden, als hij dan wel in de slaapstand blijft heb je waarschijnlijk een schakelaar probleem.

Wat het ook is, ik zou er mee terug gaan, want het hoort gewoon te werken.

Bijdrager
    47273

Na een lange “ik kan met het probleem leven” tijd, vind ik het nu welletjes geweest.. Ik wil het nog 1x in de groep gooien hier, komt er niks uit, dan ga ik er mee terug…

Het probleem is inmiddels iets gedetaileerder:

Ik kan niet sluimeren als ik mn adapter er in het zitten… Zonder stroomtoevoer doet hij het dus wel…

Ik heb ook even met het console aan geslapen en dit kwam er uit:
    ===== Sun Jun 13 2004 ===== 13:35:13 Europe/Amsterdam =====
    Jun 13 13:36:13 Zanzibar mDNSResponder[173]: mDNSResponder Sleeping at 163362976
    Jun 13 13:36:14 Zanzibar kernel: AppleNMI mask NMI
    Jun 13 13:36:19 Zanzibar kernel: System Sleep
    Jun 13 13:36:20 Zanzibar kernel: System Wake
    Jun 13 13:36:20 Zanzibar kernel: Wake event 0020
    Jun 13 13:36:20 Zanzibar kernel: AppleNMI unmask NMI
    Jun 13 13:36:20 Zanzibar kernel: ADB present:8c
    Jun 13 13:36:20 Zanzibar kernel: UniNEnet::monitorLinkStatus – Link is up at 100 Mbps – Full Duplex
    Jun 13 13:36:20 Zanzibar mDNSResponder[173]: mDNSResponder Waking at 163367278
    Jun 13 13:36:20 Zanzibar mDNSResponder[173]: mDNSResponder Sleeping at 163367278
    Jun 13 13:36:29 Zanzibar kernel: AppleNMI mask NMI
    Jun 13 13:36:33 Zanzibar kernel: System Sleep
    Jun 13 13:36:33 Zanzibar kernel: System Wake
    Jun 13 13:36:33 Zanzibar kernel: Wake event 0020
    Jun 13 13:36:33 Zanzibar kernel: AppleNMI unmask NMI
    Jun 13 13:36:33 Zanzibar kernel: ADB present:8c
    Jun 13 13:36:33 Zanzibar kernel: UniNEnet::monitorLinkStatus – Link is up at 100 Mbps – Full Duplex
    Jun 13 13:36:33 Zanzibar mDNSResponder[173]: mDNSResponder Waking at 163379363

Eigenlijk zie je hier 2x hetzelfde, dit komt omdat mn iBook na het wakkerworden nog steeds moe is en meteen weer in slaap valt..

Iemand een leuk idee wat het kan zijn?

Groetjes Arno

Moderator
    unSOUND

Ik ben slecht op dit gebied, maar volgens mij wordt de iBook wakker van de ethernet verbinding.

Staat er ingegeven dat ethernet hem uit zijn slaap mag halen?

Bijdrager
    47273

Nee, hij mag niet wakker worden van ethernetverkeer…

Maar dat is het waarschijnlijk ook niet, want zonder ethernetkabel in zn gaatje wordt hij ook wakker.. Ik denk dat het aan de stroomtoevoor ligt…

Bijdrager
    47273

Ola,

Even een oud topicje omhoog schoppen…

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem…:

Het wil me niet lukken om m’n ibook in sluimerstand te houden. Als ik mn scherm dichtklap gaat hij in sluimerstand, maar na een paar seconde wordt hij weer wakker.

MAARRR Inmiddels ben ik er achter dat sluimeren zonder netvoeding wél kan.

Probleem is nogsteeds dat ik hem ‘snachts graag wil laten slapen, maar ondertussen wel de accu wil vullen…

Ook sluimeren via het menu werkt niet.

Iemand hetzelfde probleem?

Iemand een idee?

Tnx

Bijdrager
    roborob

Mischien een overbodige mededeling, maar je zal er maar net overheen hebben gekeken:

Bij je Systeemvoorkeuren–>Energiestand kun je aparte instellingen maken voor “Batterijvoeding” en “Lichtnetadapter”. Staat er bij “Lichtnetadapter” iets anders dan bij “Batterijvoeding”?

Bijdrager
    47273
    ”roborob”

Bij je Systeemvoorkeuren–>Energiestand kun je aparte instellingen maken voor “Batterijvoeding” en “Lichtnetadapter”. Staat er bij “Lichtnetadapter” iets anders dan bij “Batterijvoeding”?

Daar was ik geweest ja :wink:

Dat gaat hem niet worden…

Bijdrager
    roborob

Je hebt ook niet toevallig een extern beeldscherm aanhangen? Bij mij draait m’n PowerBook met klep dicht en extern beelscherm wel door wanneer de adapter is aangesloten. Trek ik de adapter los, dan begint ie meteen te snurken.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.