30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

iBook overleden. min. 700 euro reparatie. Wat nu?

Hallo een ieder,

Tijdens het branden van een CD op mijn ibook kwamen er opeens allemaal vreemde gekleurde strepen door mijn scherm. Kort daarna valt hij uit. Na het opstarten komt ie weer even terug in OS X, maar valt weer uit met vreemd gekleurde strepen. Toen deed hij niks meer. De ventilatoren bliezen nog een kwartier door, en toen was het stil.

Ik heb mijn iBook naar een Apple dealer gebracht en zegt dat het probleem aan het moederbord ligt. Drommels, het moederbord. De kosten van een nieuwe zijn vanaf 700 euro, en dan praten we exclusief btw en exclusief inzetkosten van 50 euro en 80 euro arbeidsloon. Mijn god.

Ik ben een student en kan dit niet betalen. Iemand een idee? Het is toch niet te geloven dat mn ibook er mee stopt door een CD? Ik heb geen garantie meer. Ik heb de ibook nu 2 jaren.

Inactief
    Anoniem

nog net geen 2 jaar?

Normaal moet je 2 jaar krijgen.
    Zeggen ze van niet moet je blijven aandringen!

Bijdrager
    computer space

Van een duurzaam consumptiegoed mag je dit soort falen, ook na 2 jaar niet verwachten. Volledige garantie heb je geen recht op, maar een schikking van gedeelde aansprakelijkheid voor de kosten moet hier toch kunnen. 50-50 de reparatie betalen bijvoorbeeld. Ik denk echter dat een 2e hands voordeliger is.

Inactief
    Anoniem

Als je een beetje handig bent kun je via internet een iBook met een defect scherm proberen te scoren en dat moederbord in je iBook inbouwen.

Jezus… 700 (excl. B.T.W.) + 50 + 80… daar koop je bijna een nieuwe MacBook voor.:?

Bijdrager
    Pasav

Welke ibook is het, er zijn ibooks die vallen onder een extended repair programma ivm met oa problmen met het moederboard… Deze worden dan alsnog onder garantie vervangen/gerepareerd …

Probeer in ieder geval een andere Apple Dealer … voor een second opinion…

Succes

Inactief
    Anoniem
    ”Pasav”