8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    hansenonline

Ibook overleden?

vrijdagmiddag ging bij mijn ibook het licht letterlijk uit. ik was de voorbereidingen aan het treffen voor mijn verjaardags feest en luisterde naar muziek vanaf mijn ibook toen de ibook begon te stotteren als een platenspeler die in de groef blijft hangen. de ibook uitgezet en weer aangezet, maar ik blijf maar een zwart scherm houden, ook als ik hem aan`de tv hang blijft het zwart. het applelogo blijft ook donker, maar de hardeschijf hoor je wel en ook de cd/dvd speler werkt ook. iemand een idee? ik had wel eerder die dag een vastloper gehad, maar weet niet of die er iets mee te maken heeft. gelukkig kon ik een laptop lenen zodat ik nog wel het internet op kan, helaas wel een pc laptop.
    de ibook is een g3 en valt ook in de range van genoemde logic board problemen.

daan.

Bijdrager
    Eelco

Hallo,

Mijn baas heeft hetzelfde gehad en inderdaad was dit een logicboard failure.
    Het beste kun je dit regelen door naar Apple nederland te bellen. Bereid je voor door een idioot zonder enige kennis geholpen te worden: in mijn geval werd me aangeraden de IBook te resetten door ‘met een paperclip in het gaatje naast de aan- en uitknop te prikken’: iets wat wel in mijn 1e generatie Tangerine IBook zat maar bij geen enkele ‘witte’ uitvoering het geval is.
    Ik heb een uur aan de telefoon gezeten om alle stappen uit te voeren die ik zelf al had uitgevoerd om PRAM te resetten e.d.

Probeer (via een vriend of werk) je gegevens op een andere computer te backuppen door je IBook in Firewire diskmode te starten en verwijder alle toegevoegde RAM en Airport kaart voor je hem laat ophalen.

Succes!

Bijdrager
    MeesterPietje

Gecondoleerd.

Bijdrager
    KarelWillem

Bij mij waren de enige vragen: ‘u zag strepen?’ ‘en daarna niets meer?’

En vervolgens kwam ik in aanmerking voor het logicboard repair program.

Hanseonline heeft echter geen streep of vervorming gezien volgens mij (?).

Voor het logicboard repair program heb je het volgende ‘nodig’ (en/of):
    Vervormde beeldweergave
    Ongewenste strepen op het scherm
    Flikkerende beeldweergave
    Vastgelopen beeldweergave
    De computer start op met een leeg scherm

Bijdrager
    SleeveZipper

iBook Logic Board vervaningsprogramma loopt morgen af. Dus VANDAAG bellen!!!!!!!!

Bijdrager
    hansenonline

helaas op zondag geen mensen aanwezig bij apple service:( morgen heb ik cursus, dus kan ik pas dinsdag naar de winkel waar ik hem gekocht heb. maar ik zal de winkel ’s ochtends bellen, gelukkig zijn ze open tijdens kantoor uren.

ik heb wel een beroveren beeldscherm gehad, daarna begon de computer te stotteren en viel die uit en daarna alleen nog een zwart scherm. dat laatste zie ik helaas niet terug in de lijst van locigboard repair actie.

daan.

Bijdrager
    herdeman

R.I.P.

Bijdrager
    hansenonline

harde schijf werkte, ik heb net bij een vriend de harde schijf overgezet op mijn externe hd. ik heb nu dus de gegevens gebackupped.

edit: net met apple gebeld en volgens de jongen die ik aan de telefoon sprak valt mijn ibook onder de logicboard repair program en ga ik hem vandaag of morgen naar de dichtsbij zijnde reparateur brengen

daan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.