15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    spoelly

iBook op TV aansluiten

ik heb een ibook.. ben er onwijs blij mee! ik heb ook een kabel voor naar mijn TV… maar wanneer ik deze aansluit krijg ik zwart en wit beeld.. geen kleuren dus.. hoe moet ik dit oplossen? verder heb ik ook externe harde schijf met films maar quick time kan die films niet afspelen.. wat ik downloaden en waar om te zorgen dat quicktime de films wel kan lezen…:D

Bijdrager
    LeBigMac

Met die display settings kan ik je niet helpen denk ik, heb je wel de juiste TV norm? pal/ntsc/secam of staat je tv niet op s-vhs? in mijn pc verleden kon dat nog wel eens helpen

Voor de (gedownloade? :innocent: ) film heb je een allesvretende speler: VLC (VideoLAN Client). klik hier voor meer info. DivX, XviD, mpeg, vob, mp3, ogg, etc.etc.etc. hij speelt het allemaal!

Succes.

[edit] Ander plaatsje op het forum?

Bijdrager
    tricksel

Voor je films kun je evt. ook MPlayer gebruiken. Kijk wel uit met de rechten van je gedownloade films; als het films zijn die bijv. in de bioscoop draaien, en je zelf geen rechten hebt gekocht d.m.v. een DVD bijvoorbeeld, ben je illegaal bezig.

Verder moet je even kijken wat voor signaal je naar je TV stuurt, in je beeldschermvoorkeuren (op het moment dat je tv is aangesloten). Je moet namelijk een PAL-signaal uitsturen; bij NTSC krijg je zwart-wit.

Voor Adriaan (beheerder), mocht je dit lezen: Volgens mij gaat er iets mis in je PHP met de variabele voor de leeftijd; iedereen op deze pagina is 34 jaar oud, en dat duurt voor mij nog even:-)

Bijdrager
    Sad

(verplaatst naar Hardware en titel aangepast.)

Bijdrager
    Mezzanine

wat een foutje op de voorpagina opleverde;)

”Could not obtain post/user information.

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ‘) AND pt.post_id = p.post_id AND u.user_id = p.

SELECT u.username, u.user_id, u.user_posts, u.user_from, u.user_website, u.user_email, u.user_icq, u.user_aim, u.user_yim, u.user_regdate, u.user_msnm, u.user_viewemail, u.user_rank, u.user_sig, u.user_sig_bbcode_uid, u.user_avatar, u.user_session_time, u.user_allow_viewonline, u.user_allowsmile, p.*, pt.post_text, pt.post_subject, pt.bbcode_uid FROM phpbb_posts p, phpbb_users u, phpbb_posts_text pt WHERE p.post_id in () AND pt.post_id = p.post_id AND u.user_id = p.poster_id ORDER BY p.post_time ASC
    Line : 406
    File : /Users/macosxnl/Sites/forums.macosx.nl/viewtopic.php”

Bijdrager
    luben

vaak helpt het ook om je ibook even echt uit te zetten, de kabels aan te sluiten en dan opstarten.
    (wel standje pal inderdaad, geen ntsc)

Bijdrager
    LeBigMac
    ”tricksel”

Kijk wel uit met de rechten van je gedownloade films…knip…illegaal bezig.

Inderdaad, voor thuisgebruik ben je wel aan bepaalde regels gebonden. Zie o.a. Stichting de Thuiskopie of anders even google’en….gelukkig mag je in Nederland voorlopig nog (zelf!) backups van muziek / films maken.

”tricksel”

Voor Adriaan (beheerder), mocht je dit lezen: Volgens mij gaat er iets mis in je PHP met de variabele voor de leeftijd; iedereen op deze pagina is 34 jaar oud, en dat duurt voor mij nog even:-)

Inderdaad!! was me nog niet opgevallen dat ik alweer zo oud was….eerder waren ook avatars zoek.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

iBook aansluiten aan je TV en opnieuw opstarten. Dat moet iedergeval op mijn powerbook voordat ik beeld op mijn TV krijg

Jochem

Bijdrager
    Hugo

Zorg dat je composiet uitstuurt als je je iBook composiet hebt aangesloten, en s-videi als je hem s-video hebt aan gesloten op je tv.

De vraag is of je wel een s-video aansluiting hebt op de tv, zo niet dan dus composiet aansluiten (tulpje, cinch etz.)

s-video gebruikt 2 signalen, namelijk: chrominatie en luminantie.
    Kortweg gezien is het luminantie signaal een zwartwit beeld incl de sync en het chrominantie signaal bevat de kleuren.
    Als je dus je iBook via een adapter kabeltje van s-video naar composiet aanlsuit worden alleen de luminantie pinnetjes van je iBook gebruikt en zul je dus zwartwit zit.
    Zet je je iBook op composiet dan zet je iBook op de 2 pinnetjes een composiet signaal, en dan werkt het wel:)

Maar als je s-video op je tv hebt zou ik zeker voor de s-video oplossing kiezen. Dit levert een veel mooier beeld op.

s-video kan via de volgende manieren je tv in:

een apparte s-video din connector op je tv

(links onderin)

Of via een scart adapter

Als je scart aansluiting is voorbereid op s-video en dan kan je via deze adapter je tv een s-video signaal aanbieden.
    Echter moet je tv het wel ondersteunen, bij recente tv’s is dit vrijwel zeker.
    Let op! Als je een scart aansluiting hebt hoeft het niet te beteken dat hij s-video ondersteund!

succes:)

Bijdrager
    tricksel

@Guggenheimer:

Je kunt ook je machine dichtklappen (in slaapstand), aansluiten, en weer opendoen, dan ben je er ook.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer
    ”tricksel”

@Guggenheimer:

Je kunt ook je machine dichtklappen (in slaapstand), aansluiten, en weer opendoen, dan ben je er ook.

Thanks, dat wist ik niet!

Bijdrager
    jeroenimo

Wat ook nog kan is dat de output op NTSC staat en dat geeft een zwart wit beeld op een PAL tv.. in systpref’s kun je op beeldschermen klikken en daar (ik weet het bijna zeker) op opties drukken en dan PAL 50 hz kiezen… floppa kleur !!!

Bijdrager
    tricksel

@jeroenimo:

Zoals ik een paar posts eerder al heb gezegd… :? 8)

Bijdrager
    hansenonline

als je een scart kabel gebruikt, kan er achter op je tv nog een schakelaar zitten voor verschillende invoer. verder moet je eens kijken of je niet de verkeerde instelling hebt op je tv. moderne tv’s hebben 3 of 4 externe mogelijkheden om uit te kiezen, dit regel je op de afstandsbediening met heet knopje dat een vierkantje met een pijl eruit heeft.

daan.

Bijdrager
    wiedo

ik had het zelfde probleem,,, gebruikte composiet… maar dan met een zilver tulpje.. toen ik een composiet met een goud tulpje ging gebruiken ging die wel ineens (af en toe) op kleur… als ik nu in kleur wil kijken, blaas ik old school nintendo stijl even al mijn porten en sterkers uit en meestal is het dan kleur.. een andere oplossing heb ik nog niet..
    ik weet dat je goede kwaliteit spullen moet hebben want het reageerd nogal gevoelig allemaal..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.