28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Milottegirl

iBook of Macbook?

Zonet kwam ik erachter dat Mail-a-mac nog iBooks verkoopt. Mijn zinnen stonden eerst op die Mac, zoals de meesten van jullie weten. Ook zou ik eventueel een tweedehands iBook kunnen aanschaffen. Ik heb toch al aan de iBook met minimaal 1 Ghz voldoende. Daarom heb ik zoiets van waarom zou ik nog doorsparen voor een Macbook. De enige reden, die ik kan bedenken is dat Intel de toekomst is.
    Daarnaast vind ik de Macbook ook super. Hij is sowieso een stuk sneller. De ingebouwde iSight vind ik echt geweldig.

Is het het waard om toch door te sparen voor de Macbook?

Bijdrager
    650419

Ach gut, 17 jaar en wat een keuzes moet je al maken, het is toch wat !

Geblokkeerd
    Anoniem

Hehe, geef je zelf niet al genoeg redenen?:)

Maar goed, even een lijstje waarom je misschien door zou kunnen sparen:
    – hij is stúkken sneller (opstarten is bijna 2x zo snel), en gaat dus ook langer mee
    – hij heeft een veel beter scherm
    – iSight ingebouwd
    – naar het schijnt heeft hij een betere batterij/accu
    – het toetsenbord schijnt een stuk fijner te zijn
    – het is best mogelijk dat er softwaremakers zijn die programma’s gaan maken die
    later alleen nog maar op de Intel versie draaien. Dit is misschien de komende jaren
    nog niet aan de orde, maar het kán wel.

En een lijstje waarom je het niet zou kunnen doen;
    – iBook is goedkoper
    – Als je aan 1Ghz al genoeg hebt, dan is de extra snelheid misschien voldoende
    – ze zijn beiden wit?

Bijdrager
    Hanky Dussen

De vraag is eerder : wat is het jou waard om door te sparen voor een Macbook ?
    De voordelen van een Macbook t.o.v. een iBook zijn bekend (meer snelheid, meer functies, groter scherm, etc…), maar jij moet voor jezelf beslissen of je daar nu meer geld aan wilt uitgeven.

Bijdrager
    vincentvega

dit kan ook een reden zijn om mss nog effe te wachten!
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=82701&highlight=

Geblokkeerd
    Anoniem

Groter scherm is niet helemaal waar Hanky:)
    Meer ruimte op het scherm klopt inderdaad… de resolutie is hoger.
    Maar de iBook had 12″ of 14″, en de MacBook hangt er netjes tussenin;)

Bijdrager
    arjan3.14

Ben je iemand die steeds de nieuwste sogtware wil installeren? MacBook

of

Ben je iemand die één keer de programma’s die je nodig hebt erop zet en er vervolgens jaren tevreden mee is? iBook

Bijdrager
    Hanky Dussen
    ”joram”

Lijkt me logisch wat ik bedoel toch…? Ik ben geen ‘newbie’….. :sealed:

Bijdrager
    Milottegirl
    ”vincentvega”

dit kan ook een reden zijn om mss nog effe te wachten!
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=82701&highlight=

Onder andere dat probleem is voor mij een reden om nog te wachten. Voordat ik mijn iMac kreeg had ik een Windows laptop en ik mis het mobiel zijn heel erg. Voor mij is dat weer een reden om voor een iBook te gaan.

”arjan3.14″

Ben je iemand die steeds de nieuwste sogtware wil installeren? MacBook

of

Ben je iemand die één keer de programma’s die je nodig hebt erop zet en er vervolgens jaren tevreden mee is? iBook

Ik ben wel iemand die de nieuwste software wil gaan gebruiken dus dat is een reden om voor de Macbook te gaan.

Bijdrager
    Djmichel

Ach gut, 41 jaar en toch zo bijdehand, het is toch wat;)

Bijdrager
    Neproadie
    ”Hanky
    ”joram”

Nog niet nee…nog maar een paar posts;)

Bijdrager
    Fostar82

Een voordeel van een ibook is, dat je een stabiele computer krijgt, waar zo ongeveer alle fouten uit zijn. Met de Macbook daarentegen zijn er redelijk wat problemen, en zullen er ook nog wel meer opduiken. Vooral met de laptops denk ik wel eens dat ze bij Apple niet aan testen doen. De eerste versies zitten bijna altijd vol met kinderziektes.

Dus mocht je toch voor een Macbook kiezen dan zou ik wachten op een volgende revisie.

Bijdrager
    Nikita

Vergeet niet dat de grote prijzen bij Mail-a-Mac ex. BTW zijn.

Ik zou zeggen: de MacBook. Daar kan je een stuk meer mee voor nog geen 300 euro extra.

Bijdrager
    Hanky Dussen
    ”Neproadie”
    ”Hanky
    ”joram”

Nog niet nee…nog maar een paar posts;)

LOL ! Da’s ook weer waar ja…:P

Maarruu, ik zou ook voor de Macbook gaan, tenzij je verliefd bent of het iBook design of echt absoluut niet meer geld hebt (of kunt lenen)….De meerwaarde van de Macbook is echt heel groot !

Bijdrager
    505

Windows draaien is ook een voordeel van de Macbook. Je zit nog op school, en misschien krijg je nog te maken met cdroms en andere software van school die niet gaat draaien op Mac.

En een Macbook is een Coreduo, een iBook is maar een ‘single’.

Bijdrager
    JWB
    ”Fostar82″

Een voordeel van een ibook is, dat je een stabiele computer krijgt, waar zo ongeveer alle fouten uit zijn. Met de Macbook daarentegen zijn er redelijk wat problemen, en zullen er ook nog wel meer opduiken. Vooral met de laptops denk ik wel eens dat ze bij Apple niet aan testen doen. De eerste versies zitten bijna altijd vol met kinderziektes.

Dus mocht je toch voor een Macbook kiezen dan zou ik wachten op een volgende revisie.

Afkloppen, maar ik heb met mijn Macbook nog geen problemen!

Bijdrager
    Marius1976

@topicstarter

Je neemt zelf deel aan topic

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=82940

Waarom start je dit topic? Er zijn overigens al meer discussies/topics geweest hierover. Los ook van de laptops over een PPC mac of een Intel.

Groet
    Marius

Bijdrager
    Sachin

Zo’n zever topics …

Bijdrager
    Joor
    ”650419″

Ach gut, 17 jaar en wat een keuzes moet je al maken, het is toch wat !

ach gut, 41 jaar en al 11 berichtjes geschreven.
    naja, anyway…

milottegirl. als je denkt dat je tevreden bent met n ibook, is dat natuurlijk hartstikke mooi. ik heb mn ibook (g3 is dat nog) ook al heel wat jaartjes en het werkt gewoon nog goed. maar als je graag met wat snelheid wilt werken en straks misschien wat zwaardere programma’s gaat draaien, dan zou ik toch n macbookje aanraden. waar je ook eens kunt kijken, is de occassion-site van macsupport (punt nl) die hebben ook nog jonge 2e hands macbooks (zonder pro) en een paar ibooks, misschien zit daar wat voor je tussen. ik heb er gister een macbook pro gekocht, voor aanzienlijk minder geld dan een nieuwe, en evengoed nog dik in de garantie. ben wel benieuwd wat je keuze is, laat je dat ook hier even achter. suc6 ermee…

Bijdrager
    AdriaanB

de MacBook werkt wel heel erg mooi, en als je graag het nieuwste van het nieuwste wilt hebben neem dan een MacBook,

Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen neem dan de iBook, hiermee bedoel ik voornamelijk de warmte en de eventuele ‘kinderziektes’ :sealed:

Bijdrager
    plonserd
    ”JWB”
    ”Fostar82″

Afkloppen, maar ik heb met mijn Macbook nog geen problemen!

ik wel, na anderhalve maand gebruik

Bijdrager
    Milottegirl

Nu ik weer achter de Macbook van mijn beste vriend zit, weet ik het zeker. Ik wil geen iBook maar wel de Macbook. Dit draadje kan dus op slot.

Bijdrager
    iDuck

Weet je het wel zeker?… :evil:

Bijdrager
    BORISPeters

Wacht gewoon nog even met die MacBook tot de hinderlijke kinderziektes eruit zijn. Zit je niet de hele tijd zonder omdat Apple weer eens op zoek moet naar wat er nu weer mis is.

Bijdrager
    Mr.Velvet

Ikheb oo kzo een probleem.. aangezien ik toch nog even moet wachten voor ik mijn macbook kan bestellen, benik beginnen twijfelen tussen een ‘oude’ het vorige model powerbook en een nieuwe macbook 13″

Wat is nu het snelst, en uiteindelijk kan ik er toch mee voort, niet? Ik doe niet veel meer dan presentaties, tekstverwerking…

Bijdrager
    Nikita

Op snelheid zal het de MacBook zijn, maar zet er wel 1 gig geheugen in. Voor presentaties kan je Keynote gebruiken en da’s Universal dus draait op een Intel sneller dan op een PPC (tenzij je het draait op een Quad G5:wink: ) en als je Word gebruikt om te tekstverwerken zal je weinig merken van Rosetta (Office is niet Universal tenslotte). Alleen bij het opstarten is het allemaal wat trager, maar niet storend.

Dan heb je nog het puntje draagbaarheid en omdat een 12″ PowerBook kleiner is dan een 13″ MacBook is die draagbaarder. Maar da’s natuurlijk een persoonlijke overweging. :)

Bijdrager
    Napsju
    ”BORISPeters”

Wacht gewoon nog even met die MacBook tot de hinderlijke kinderziektes eruit zijn. Zit je niet de hele tijd zonder omdat Apple weer eens op zoek moet naar wat er nu weer mis is.

Daar hoef je echt niet mee tot een rev. B te wachten hoor. De MacBooks worden continu verbeterd. De mijne heeft bijvoorbeeld geen geel wordende toplaag en wordt lang zo heet niet als de MacBook van een vriend. Mijn MacBook is dan ook van week 30 en die van hem van week 22.

Bijdrager
    Milottegirl

Wat Napsju bedoelt is dat er op fora zoals deze alleen maar problemen met Macbooks en andere Macs voorkomen. Van de Maccers die geen problemen hebben met hun Mac hoor je op deze fora niets. Er is geen topic met een naam zoals: Yeah mijn Mac werkt geweldig.

Bovendien heeft wachten geen zin want dan blijf je als het ware wachten, omdat er in de Revisie B ook misschien wel weer fouten zitten. Ga zo maar door.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.