9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Alfetta

ibook met gesloten scherm aan laten staan?

Ik heb een ibook 700 (model van 2002 dus). Als ik thuis werk doe ik vaak aan de ibook een externe monitor aansluiten met op de usb poorten een muis en toetsenbord. Ik vraag mij hierbij af of het mogelijk is ook de ibook te laten werken als ik het tft scherm dichtklap zodat het scherm echt wordt uitgeschakeld. Als je normaal gesproken immers het scherm sluit zet de computer zich in slaapstand. Is er een mogelijkheid het inslapen van de laptop te voorkomen?

Bijdrager
    drscsi

Die mogelijkheid is er niet (behalve met een hack), maar de iBook zou met het scherm dicht ook te warm worden. Hij kan open ook warmte kwijt via het toetsenbord.

Bijdrager
    kenmasters

Dat is heel makkelijk, maar niet aan te raden. Klap je iBook maar dicht en sluit een koptelefoon aan, hij zal weer wakker worden. Werkt met usb muizen etc ook wel.

Maar zoals gezegd NIET AAN TE RADEN!

Bijdrager
    Zora la rousse

Voor de goede orde, volgens mij bedoeld Christian:
    – Sluit iBook aan op externe monitor.
    – Klap iBook dicht, en vervolgens:
    – Scherm moet in slaapstand,
    – iBook moet NIET in slaapstand.

Nu is het zo dat als je je iBook dichtklapt, iBook EN scherm in slaapstand gaan.

Wat betreft monitor aanlaten en iBook dichtklappen, niet doen: iBook wordt te warm. :finderoud:

Bijdrager
    bieg

anders zou steve het wel zo gebouwd hebben, toch?;)

Bijdrager
    kenmasters

’t was wel makkelijk geweest, maar niet een optie die je mag verwachten in de uitrusting van een notebook als de iBook. Ik weet niet of het bij Powerbooks kan maar daar zou ik de optie een goede zaak vinden.

Bijdrager
    Alfetta

Hey bedankt voor de reactie allemaal!

Dat de ibook te warm wordt heb ik nooit zozeer eigenlijk aan gedacht, vind het overigens best meevallen en als ie toch te warm wordt slaat er een fan aan, dat heb ik tot nu toe alleen weten te bereiken met een potje UT.

Best jammer vind ik eigenlijk want het scherm is minder kwetsbaar als hij dicht is. Als je met een externe monitor werkt vind ik het onhandig als hij open staat omdat je hem dan niet zo gemakkelijk ergens kan plaatsen en hem dan op je bureau moet laten staan.

Bijdrager
    iAgree

Ik meen in de handleiding van m’n 12″PB gelezen te hebben dat het daar mee wel kan maar gezien de warmte van het PB durf ik het eigenlijk niet aan om hem gesloten te gebruiken, maar volgens de handleiding zou het dus wel moeten kunnen.

Bijdrager
    Jlle

Ik zou het zelf niet doen maaaaaarrrrrrrrr…….. :lol:

Er is i.d.d. een programmatje voor
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20087

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.