12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Uzbad

iBook mee naar buitenland: hoe aansluiten op internet?

Hallo,

Mijn excuses als deze vraag al eerder aan bod is gekomen. Ik heb geprobeerd te zoeken, maar kon niet de juiste informatie vinden.

Enfin, over 3 weken ga ik voor langere tijd naar het buitenland, alwaar ik bij mijn vriendin zal verblijven. Mijn iBook (G4, OSX 10.4. gaat mee. Voor het gebruik daarvan ben ik af en toe op het internet aangewezen. Nu heeft mijn vriendin een Windows PC, die op het internet is aangesloten via een (volgens mij) kabelaansluiting. Erg technisch ben ik niet, dus ik kan niet zeggen wat het precies is. Wat ik wel weet, is dat het geen wireless router is.

Mijn vraag is: hoe kan ik het best met mijn iBook het internet op als dat nodig is?

Hopelijk kunnen jullie helpen. Alvast dank voor de moeite.

Groet,
    Ben

Bijdrager
    petermac

wel, normaal gezien eindigt die kabel van het internet in een ethernetplug. Die plug zou in het tweede gaatje aan de linkerkant van je iBook moeten passen.

althans, bij mij toch:)

Bijdrager
    gerror

Je zou eventueel een ethernet hubje mee kunnen nemen. In dat geval kunnen jullie tegelijk de digitale snelweg op.

Bijdrager
    Uxmal

Nog mooier is een AirPort Express-basisstation meenemen en daar de internetkabel in doen. Als je een ethernetverbinding hebt op je computer en je vriendin ook, kan je beiden tegelijk draadloos internetten. Je kunt hem ook bij een internetcafe gebruiken bijvoorbeeld. 8)

Bijdrager
    onno

Stiekum op het draadloos netwerk van de buren?

Inderdaad gewoon de ethernet kabel wisselen en in de system preference – network – build in ethernet de gegevens van de provider van je vriendin overnemen.

Bijdrager
    Uzbad

Hoi,

Ik zit nu bij mijn vriendin in het buitenland (Polen om precies te zijn). Het gaat inderdaad om een kabelmodem. Naar ik aanneem, moet ik dus de kabel die van dit modem naar de computer gaat in mijn iBook steken en dan de modeminstellingen van de provider van mijn vriendin overnemen. Ik ga het een dezer dagen proberen en zal jullie laten weten of het is gelukt. Zo niet, dan zal ik jullie opnieuw om aanbevelingen vragen.

Groet,
    Ben

Moderator
    Pete.Z

Gewoon in systeemvoorkeuren bij netwerk op dhcp zetten,hoef je volgens mij niks in te stellen,maar kan je zo werken.
    Bij mijn iBook werkt dat althans prima.

Bijdrager
    Uzbad

Goed, gisteren hebben we het geprobeerd. Gewoon DHCP in de Systeemvoorkeuren lukte niet. Toen weer de Windows PC op de kabel aangesloten en de instellingen (IP-nummer etc) overgenomen. Alleen viel toen visite binnen, dus konden we het niet opnieuw proberen. Klopt het dat we nu zo’n nummer ergens handmatig moeten invoeren? En zo ja, waar?

Alvast weer veel dank voor jullie hulp!

Do widzenia,
    Ben

Bijdrager
    Oppie

Kabel? Zal wel MAC adres restricties hebben. Zijn die kabelaars dol op.

Voor de rest moet gewoon werken zoals Pete Z. aangeeft, dus verder niet moeilijk doen.

Bijdrager
    Uzbad

Ok√© mensen, ik ben weer terug in Nederland. Uiteindelijk alles aan het werk gekregen en mijn iBookje kkunnen gebruiken na het invoeren van de juiste IP-adressen in Systeemvoorkeuren/Netwerken. Maar eigenlijk heb ik internet helemaal niet zo vaak gebruikt… Ach, voor de volgende keer weet ik nu wat er moet gebeuren. In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp!

Pozdrawanie,
    Ben

Inactief
    Anoniem
    ”Uzbad”

Maar eigenlijk heb ik internet helemaal niet zo vaak gebruikt…

Kan gebeuren als je bij je vriendin zit.:D

Bijdrager
    Uzbad

Zakske,

U weet hoe het werkt :lol:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.