9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Tom. V

Ibook => Macbook wanneer?

Helloow

Ik ben sinds 2,5 jaar trotse gebruiker van een Ibook G4 1,42 ghz… Maar aangezien ik altijd maar nieuwigheden zie passeren met héél interessante features (Frontrow, Isight cam, sneller…) Wil ik toch ook eens upgraden! Nu is mijn vraag, wanneer? Zoizo al na oktober (leopard gedoe) en dan wil ik nog minstens 2 maand wachten om er zeker van te zijn dat alle kinderziektes eruit zijn.

Dus dan zitten we rond de kerstvakantie… Heb ik het fout of is er dan niet zo’n conference gepland van Apple waar Steve Jobs nieuwe spullen de markt opzwierd?

Wat ik dus eigenlijk wil is een stabiele, goed doordachte Macbook ZONDER KINDERZIEKTES! Ik moet niets weten van juist nieuwe aparaten die nog barstensvol kinderziektes zitten en die dus minder op uw bureau staan dan in de fabriek.

Dus eigenlijk vraag ik “een macbook op leeftijd (én toch de nieuwste generatie) + Leopard (ook zonder kinderziektes)

Bijdrager
    Pieterr

Dus eigenlijk vraag ik “een macbook op leeftijd (én toch de nieuwste generatie) + Leopard (ook zonder kinderziektes)

Zo’n vrouw zoek ik ook al een tijd!;-)

Bijdrager
    Eswip
    ”Tom.

Helloow

Ik ben sinds 2,5 jaar trotse gebruiker van een Ibook G4 1,42 ghz… Maar aangezien ik altijd maar nieuwigheden zie passeren met héél interessante features (Frontrow, Isight cam, sneller…) Wil ik toch ook eens upgraden! Nu is mijn vraag, wanneer? Zoizo al na oktober (leopard gedoe) en dan wil ik nog minstens 2 maand wachten om er zeker van te zijn dat alle kinderziektes eruit zijn.

Dus dan zitten we rond de kerstvakantie… Heb ik het fout of is er dan niet zo’n conference gepland van Apple waar Steve Jobs nieuwe spullen de markt opzwierd?

Wat ik dus eigenlijk wil is een stabiele, goed doordachte Macbook ZONDER KINDERZIEKTES! Ik moet niets weten van juist nieuwe aparaten die nog barstensvol kinderziektes zitten en die dus minder op uw bureau staan dan in de fabriek.

De eerst volgende conference zal waarschijnlijk Macworld zijn (Vaak begin januari)..

Verder kan je dit als houvast gebruiken: http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook

Bijdrager
    Brent146

Ik zou nu al een MacBook kopen en dan Leopard achteraf kopen. Want Leopard zal inderdaad nog niet helemaal stabiel zijn. Dus dan heb je de zekerheid van Tiger…

Bijdrager
    Tom. V

Mmm, dat vind ik dus echt weggesmeten geld uiteindelijk… Voor een studentje is 129€ véél…

Zoals ik het nu hoor zou ik eigenlijk moeten wachten tot die conference? Dan ben ik zeker dat ik de béste versie van leopard heb, én kan ik met een gerust hart een macbook kopen (indien er niets nieuws uitkomt…)

Dit haat ik aan Apple, werkelijk onlogisch getimede updates

Moderator
    unSOUND

De hele MacBook lijn bestaat al weer een tijdje, dus qua kinderziektes valt het wel mee. Wel is het zo dat er dan misschien een nieuwe versie komt, maar dan zal het waarschijnlijk geen rigoureuze update zijn… En je kunt natuurlijk wachten tot Leopard uit is, en als dan eventueel ook nieuwere MacBooks uit komen proberen een voorgaand model te krijgen met korting, dan heb je een net-niet-nieuwe MacBook, met Leopard.

”Tom.

Ja, gelukkig vertellen andere merken wel dat je beter niks van ze moet kopen omdat er over 3 weken een goedkoper model komt… :roll: Daar komt bij dat Apple wel degelijk een hele logica achter de updates heeft… Dat jij die logica niet ziet is een ander verhaal…

Bijdrager
    Tom. V

Dus je zegt eigenlijk met andere woorden: wachten tot de conference, de (hoogstwaarschijnlijke) update afwachten, kijken of in die update iets interessants te vinden is = zoja: wéér even wachten tot de kinderziektes er wat uit zien; zonee: naar een macshop en gaan afpingelen op de huidige reeks…

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Tom.

Mmm, dat vind ik dus echt weggesmeten geld uiteindelijk… Voor een studentje is 129€ véél…

Zoals ik het nu hoor zou ik eigenlijk moeten wachten tot die conference? Dan ben ik zeker dat ik de béste versie van leopard heb, én kan ik met een gerust hart een macbook kopen (indien er niets nieuws uitkomt…)

De studentenprijs is 89,25 euro. :) Maar inderdaad: extra kosten die je kunt besparen om even te wachten. En aangezien je al een goede iBook hebt, zou ik het even aankijken.

Moderator
    unSOUND

Ja, daar komt het wel op neer. Hoewel ik betwijfel dat als er een update komt, deze kinderziektes zal hebben. Waarschijnlijk is het gewoon een snellere versie van de huidige, waar dus niks onder de motorkap is veranderd behalve de processor… dus die zal niet snel kinderziektes hebben. Dus als er een update komt kun je eigenlijk gelijk kiezen welke je koopt, de geupdate, of de voorganger.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.