7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Alfetta

ibook maakt aanhoudend tikkend geluid uit speakers

Ik heb sinds enige maanden een raar tikkend geluid uit de speakers van de ibook. Ik weet niet hoe het veroorzaakt wordt maar zou het toch graag willen verhelpen. Het geluid ontstaat meestal als ik eenmaal een applicatie heb gestart zoals bv safari of word. Het is ontstaan na de installatie van OS X 10.2. Op het moment dat ik de ibook herstart en gewoon inlog gebeurd er niks tot ik eenn programma ga starten dus het lijkt me duidelijk een software probleem. Het geluid is vergelijkbaar met een nagel die op de laptop tikt en gaat met een onregelmatig tempo waarbij er ca 1 a2 of soms meer seconden tussen de tik inzitten.

Het geluid hard, zachter of helemaal af zetten heeft geen invloed op de geluidssterkte van de tik.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe het verholpen zou kunnen worden? Een schone installatie is natuurlijk een optie maar wel voor mij de laatste keuze daar de ibook prima draaid en ik een hele berg aan data moet gaan backuppen.

Bijdrager
    tfmichie

Wel… eindelijk hoor ik dit verhaal ook van iemand met een iBook… Ik heb dat vreemd getik ook al af en toe gehoord!!!

Soms hoor ik het een dag niet, en soms is het een paar keer per dag, op de meest vreemde tijdstippen.

De beschrijving van het geluid die jij geeft klopt met wat ik ook hoor…

Ik heb ook nog geen oplossing gevonden, maar het stoort mij wel niet echt, ’t komt gelukkig maar af en toe voor.

Voor de rest werkt m’n iBook perfect.

Iemand raad?

Tfmichie

Bijdrager
    Alfetta

In tegenstellen bij jouw is het bij mij echt aanhoudend, misschien dat ik apple een mail moet sturen en ze op de hoogte brengen van deze tik! Als het veel voorkomt hebben ze er beslist misschien een oplossing voor.

Bijdrager
    dennis

Ik heb het gehad op OS 9 met een iMac G3 500 Mhz, ik weet niet of dat nog zo is want in OS X heb ik het probleem niet meer.

Dennis

Bijdrager
    alien

Mijn ibook doet dat ook als ie op de accu werkt.
    Het lijkt me een softwarematig probleem want het helpt soms als ik een paar keer op F3 druk.
    Andere oplossingen zijn: itunes aan laten staan of in ‘Systeemvoorkeuren’ op geluid klikken een open laten staan.

Is dit al gemeld bij apple?

Bijdrager
    Dennis002

Ik had begrepen dat dit probleem met OS X.2.6 was opgelost, dus niet?

Bijdrager
    Alfetta

Nee bij OS x 10.2.6 is het nog steeds, maar ik ben de tip met de accu nagegaan en inderdaad zodra ik mijn laptop aan de voeding hang stopt het tikken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.