16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Landy

ibook loopt vast…

ik heb nu ongeveer een half jaar een ibook met een gieg Ram erin, maar laatste tijd doet ie een beetje vreemd. hij start op met de ventilator keihard draaiend soms een piep erbij en vaak loopt ie na 5 min ook nog vast, scherm bevriest en kan het nog alleen maar beeindigen door de uitknop ingedrukt te houden.

HELP!

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Heb je dat Ramgeheugen er zelf ingestoken? Dan zit daar waarschijnlijk het probleem. Eruit halen en kijken wat je ibook dan doet!

Doet ie het dan wel dan moet je Ram terug naar de winkel om in te ruilen.

Bijdrager
    Landy

nee, niet zelf ingestoken, alles gelaten zoals het is, ook geen bootcamp oid.
    maar toch bedankt!

Bijdrager
    Petje

Toch maar eens dat ramgeheugen eruit halen en kijken of het probleem weg is, anders het ramgeheugen netjes recht herplaatsen en kijken of het probleem weg is.
    Je kunt ook een pram resset doen. daarover zijn een heleboel draatjes geschreven.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

En? Is er al verbetering in de situatie?

Als je liever van dat RAM-geheugen afblijft kan je best terug naar de winkel gaan. Nu heb je nog garantie.

Bijdrager
    RickDeRaaf

Al wat wijzer geworden Landy? ik heb hier hetzelfde probleem!!! Iemand een oplossing?

WAARSCHUWING: onderstaand filmpje is uiterst saai en treurig:P

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Wat een horrorfilmpje zeg.

Bijdrager
    R-Flow

Probeer eens de Apple Hardware Test te draaien. PRAM reset wil ook nog wel eens helpen. Anders Mac OS X opnieuw installeren.

Bijdrager
    ParadoX

Ik heb eens met een vergelijkbare iBook gestoeid (g4 14″). Hier bleek de airport kaart (interne chip op printplaatje) de boosdoener. Na het verwijderen van dit printplaatje draaide de machine weer als een zonnetje…
    maar de airport was natuurlijk wel verdwenen. :evil:

:apple:

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    ”.R”

Probeer eens de Apple Hardware Test te draaien. PRAM reset wil ook nog wel eens helpen. Anders Mac OS X opnieuw installeren.

Dat zal wel een clean install worden:wink: .

Bijdrager
    R-Flow
    ”MoNdO

Dat zal wel een clean install worden:wink: .

Nee joh, lekker een upgrade! En dan vooral met Leopard hé, zonder te backuppen.:P:D

Bijdrager
    KarelWillem
    ”MoNdO

…..Als je liever van dat RAM-geheugen afblijft kan je best terug naar de winkel gaan. Nu heb je nog garantie.

Het is een iBook hè! Geen MacBook. Garantie zal er wel niet meer op zitten.

Bijdrager
    RickDeRaaf

Bedankt voor jullie reacties, De garantie is er inderdaad al af.
    Tijdens de garantie periode is er ook al een keer een nieuw moederbord ingekomen!
    Ik ga is ff stoeien met die “pram” reset ?! :?

Bijdrager
    R-Flow
    ”RickDeRaaf”

Bedankt voor jullie reacties, De garantie is er inderdaad al af.
    Tijdens de garantie periode is er ook al een keer een nieuw moederbord ingekomen!
    Ik ga is ff stoeien met die “pram” reset ?! :?

cmd + option + p + r ingedrukt houden nadat je het opstart geluid hoort. Vast houden tot je het opstart geluid nog een keer hoort. Dan loslaten en je Mac laten opstarten.

Soms is het nodig om het twee keer te doen. Dus de toetsencombinatie vasthouden tot je het opstart geluid nog twee keer hoort.

Lees dit maar eens door, staat ook iets over de iBook: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238

Bijdrager
    RickDeRaaf

Bedankt .R !

Bijdrager
    RickDeRaaf
    ”RickDeRaaf”

Bedankt .R !

Damn! Werkt ook niet, Je hoort geen startgeluid alleen maar de ventilator die begint zodra je de power toets aanraakt.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.