9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    DLevi

iBook Line in?

Goedemiddag!

Ik heb een iBook G4 en draai erg veel met mijn draaitafels.
    Nu lijkt het me leuk om een keer een mix op te nemen alleen heeft mijn iBook geen Line in.
    Is het mogelijk om een kabel te kopen die het signaal van mijn mengpaneel omzet naar USB of Firewire zodat ik het toch kan opnemen?
    Het liefst iets waar ik gewoon tulpstekkers op kan aansluiten!

MVG Daniel

Bijdrager
    kollins

Goeie Middag
    ik had hier ook wat over gelezen.
    zoek even op google daar staat zoon wit kastje.
    die je aansluit op je mac fia usb en daar kan je dan line in en line out van gebruiken
    khad het gelezen maar kweet niet meer waar dat was;)

Gr Jorick

Bijdrager
    LEXY

iMic van Griffin?!
    http://www.griffintechnology.com/products/imic/
    Één van de goedkoopste en zeker niet de slechtste!

Bijdrager
    DLevi

Ja die was ik ook tegen gekomen!
    Maar heb liever iets waarmee je gewoon je rode en witte tulp op kan aansluiten als dat er is!

Bijdrager
    greatpetie83

in de iMic stop je een jackplug, dus je kan ook een tulp naar jack kabeltje erin doen en dan je tulp stekkers aansluiten.

Bijdrager
    TGV

Ik heb een iMic en hij zuigt. De uitvoer is slechter dan die van de iBook en de invoer geeft brom en ruis. Volgens mij is het weggegooid geld. Als je het op een koopje wilt doen, overweeg dan bv. de Hercules Pocket Muse (zelfde prijs, goede kritieken) of iets van M-Audio, Behringer, Alesis, EMU, ESI of Phonic (zijn wat duurder, maar voor semi-professioneel gebruik).

Bijdrager
    LEXY

Dan is jouw exemplaar niet OK. Zowel in als uitgaand geluid horen beduidend beter en stiller te zijn dan dat van de iBook.
    En even voor de duidelijkheid, het signaal van een platenspeler is geen lijnsignaal. Die kun je dus niet rechtstreeks op de input van Mac of iMic aansluiten. Dat moet gaan via een voorversterker of mengpaneeltje.

Bijdrager
    DLevi

Heb toch maar een iMic besteld 2e hands via marktplaats.
    En hij werkt goed genoeg voor mijn doel.
    Het opnemen van DJ setjes!

Bedankt voor alle reacties!

Bijdrager
    LEXY

OK dan, uit je dak dan maar!!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.