7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    JWVD

iBook laten controleren en repareren na aanschaf

Hi,
    Ik ben van plan om voor school een tweedehands iBookje te kopen.
    Alleen volgens de verkoper loopt hij wel eens vast, (als er niks openstaat), hij denkt dat dit aan de hardeschijf ligt.
    Maar kan ik na aanschaf de iBook eventueel naar een APR brengen om hem te laten repareren?
    Dat het geld kost kan me niks schelen, als hij maar gerepareerd kan worden als dat mankement echt ernstig is.

Ofterwel: Kan ik een iBook bij een APR laten inspecteren en repareren?

Joost

Bijdrager
    iJoost

“Wel eens” vastlopen kan heel vervelend zijn. Vooral omdat ie dat dan natuurlijk net niet doet als je ‘m inlevert voor reparatie. Ik zou het lekker aan de verkoper over laten om ervoor te zorgen dat ie het weer goed doet.

Maar als je ervoor betaalt wil een APR natuurlijk best je iBook onderzoeken en eventueel repareren.

Bijdrager
    sypie

Loopt de Mac vast of loopt het beeld vast? Als het beeld vastloopt dan hoor je de harde schijf nog wel acties uitvoeren maar het beeld laat geen veranderingen meer zien.

Ik vraag dit omdat er in het verleden ook iBooks geweest zijn met een brakke connectie tussen logic board en videochip. Hier kun je niets aan doen, aflopende zaak. Kijk dus uit dat je niet zo’n iBook hebt. Repareren van die dingen kan niet, er zou dan een geheel nieuw logic board in moeten welke bijna net zo duur is als een nieuwe MacBook.

Bijdrager
    1234

Als het feit dat het wat geld kost niet uitmaakt, zoek dan naar een nieuwere (evt) tweedehands macbookje.

Ben je toch iets meer in het hier en nu (leopard, updates) en de kans dat je uiteindelijk een bedrag betaald dat gelijk is aan een nieuwe wordt vermeden.

Bijdrager
    Bor
    ”sypie”

Loopt de Mac vast of loopt het beeld vast? Als het beeld vastloopt dan hoor je de harde schijf nog wel acties uitvoeren maar het beeld laat geen veranderingen meer zien.

Ik vraag dit omdat er in het verleden ook iBooks geweest zijn met een brakke connectie tussen logic board en videochip. Hier kun je niets aan doen, aflopende zaak. Kijk dus uit dat je niet zo’n iBook hebt. Repareren van die dingen kan niet, er zou dan een geheel nieuw logic board in moeten welke bijna net zo duur is als een nieuwe MacBook.

Daar kan je wel iets aan doen hoor…

Zie hier

Bijdrager
    goofyboy1

als het goed heeft de eigenaar de complete set dvd’s/cd roms.
    Hierbij zit ook hardware test.
    Deze kan je laten lopen en controleert alle hardware.
    dit heb ik altijd gedaan.

aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleen.
    Behaalde resultaat is geen garantie voor de toekomst

;-P

Bijdrager
    iJoost

Dat kun je doen. En als ie wat vindt dan is het duidelijk. Maar als de hardwaretest niets vindt dan weet je nog steeds niets. Hij kan dan namelijk nog best defect zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.