9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wmstudio

iBook howto copy a cd?

kan iemand me vertellen hoe je op een iBook een cd kan kopieeren? Een soort stap voor stap recept voor de engelse versie van OS X. Iemand vroeg me hoe dit te doen maar ik heb zelf (nog) geen Mac, dus het is wat lastig voor mij om hulp te bieden. Bij voorbaat dank…..

Bijdrager
    reno1

je kan een programma kopen dan toast heet (maar dat is niet je vraag)

als je in iTunes een afspeel lijst maakt (appeltje+N) en daar de gewenste nummers in doet kun je rechts onder drukke n op cd branden.

suc6

Bijdrager
    iJoost

CD erin. Image van maken (kan met Schijfhulpprogramma). Rechter muis klik op het image. Branden… OK, OK,OK…

Of

iTunes instellen dat ie lossless moet rippen. CD erin. Importeren in iTunes. Afspeellijst aanmaken. Instellen geen pauze tussen de nummers. Nummers in de Afspeellijst. Rechter muis klik op de afspeellijst. Branden… OK, OK,OK…

Bijdrager
    reno1

sorry ik las even over kopieren heen. als er muziek op staat kan je de muziek gewoon inlade en dan deze stappen doen. andere manieren weet ik niet via osx

Bijdrager
    wmstudio
    ”iJoost”

CD erin. Image van maken (kan met Schijfhulpprogramma). Rechter muis klik op het image. Branden… OK, OK,OK…

Of

iTunes instellen dat ie lossless moet rippen. CD erin. Importeren in iTunes. Afspeellijst aanmaken. Instellen geen pauze tussen de nummers. Nummers in de Afspeellijst. Rechter muis klik op de afspeellijst. Branden… OK, OK,OK…

Schijfhulpprogramma, hoe heet dat in het engels en waar kan ze dat vinden?

Bijdrager
    iJoost

Weet ik veel.;-)

DiskUtility? ‘T zit in de folder Hulpprogramma’s. Ik heb hier ook geen Mac bij de hand…

Hiero http://en.wikipedia.org/wiki/Disk_Utility

Bijdrager
    Turbanus

Map Applications—>Map Utilities—>Disk Utility

Bijdrager
    wmstudio

Klopt onderstaande lijst? De …… geven aan dat ik niet weet wat daar zou moeten staan.

1. Insert the CD you want to copy
    2. In finder go to directory “Applications”
    3. next go to directory “Utilities”
    4. start the program “Disk Utility”
    5. create an image from the CD by ……
    6. remove the CD and insert a CDR
    7. burn the just created image by right clicking the image and ….

Bijdrager
    Turbanus

Dat is de uitwerking van hetgeen hierboven al is aangegeven ja….

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.