9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    corneeltje

iBook hardware uitbreiden

Ik heb een iBook, 1GB en 60 GB en ik zou deze graag uitbreiden.

Heeft iemand een idee of dat (nog) kan? En wat is het maximum uitbreidbare?

Kan ik er bvb. 2 GB en 120 GB van maken? Of nog meer?

En hoe doe ik dat zo goedkoop mogelijk?

Of koop ik beter een MacBook van die orde? En zo ja, wie doet er ene weg dan?

Groeten.

(Ik vond niet direct iets via de zoekfunctie, sorry…)

Moderator
    unSOUND

Maximum aan Ram is 1,25 GB, harde schijven zijn er sowieso tot 160 a 200 GB. Maar het inbouwen van een harde schijf is een ramp om te doen in een iBook… zie de uitleg hier:

http://www.ifixit.com/Guide/Mac/iBook-G4-12-Inch/Hard-Drive

Bijdrager
    corneeltje

Bedankt Unsound voor de snelle reactie. ’t Is voor in de toekomst Logic Pro te kunnen draaien. Dan is 1GB wat weinig zeker? Of valt dat wel mee? 1,25 GB is niet veel meer, lijkt me. Met mijn 60 GB zit ik sowieso te krap. Maar als dat naar 200 GB kan, is het misschien de moeite waard om er even mee te worstelen. Of is de kans op hem om zeep helpen zo erg groot dan?

Bijdrager
    Gies

1,25 ram max?!?!?…. ik heb 1,5

Moderator
    unSOUND

Dat kan alleen als je bij aanschaf al 512 in het upper slot hebt zitten, standaard zit daar 256 en die is niet zo makkelijk te vervangen.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Ik vrees trouwens ook dat je iBook wat te licht is om Logic Pro vlotjes te kunnen draaien.

Bijdrager
    corneeltje

Serieus? Zou ik ineens beter af zijn met een MacBook van 2gig en 120 of 200 GB?

Moderator
    unSOUND

Ja, dat denk ik wel, hoewel het verschilt per software… niet alles werkt even goed op een intel, maar dat is een kwestie van updates van de software afwachten.

Bijdrager
    corneeltje

In dat geval:

GEZOCHT:

Tweedehands MacBook, 2Ghz, 2GB RAM en 200 GB HD
    (In de winkel komt die met onderwijskorting op 1700 euro.)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.