6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ilias

[iBook] Hangt na sluimeren

Mijn iBook hing zonet vast na het openklappen uit sluimerstand. Niets reageerde meer dus ik was gedwongen om te rebooten. Voor het OS bootte (voor de chime) gaf de iBook een tuut van een seconde gevolgd door het knipperen van het sluimerlampje. OSX startte normaal op buiten het feit dat ik nu een ‘cleardock’ heb en dit zonder dat ik dat programma heb geinstalleerd!!! Voor de rest schijnt alles normaal te werken tot hiertoe. Hardware test heb ik vorige week nog uitgevoerd en die gaf geen problemen. De recentste softwareupdate staat er ook op.

iBook G4
    1Ghz
    1,25ram

EDIT: ik hen nogmaals gereboot en alles verliep deze maal normaal. De cleardock had ik ‘per ongeluk’ zelf geinstalleerd via “aplication enhancer” waarin cleardock ingebakken zat. Toch zou ik willen weten wat die piep en dat flikkerend lichtje betekende. Ieamand ooit hetzelfde meegemaakt?

Bijdrager
    Pjotr

Mijn iBook deed er plots 30 seconden over om uit sluimerstand wakker te worden. Het lijkt wel safe-sleep, of hybernation. Alleen de muis bewoog. Weet nog niet of dit zo blijft. Ook laatste systeemupdate.

Bijdrager
    Pienjow

die harde piep voor de “chime” had ik alleen laatst (gisteren) tijdens de laatste mac-firmware update. de mac moest toen resetten, en maakte eerst een harde synthesiser-beep.
    heb jij toevallig ook de mac-firmware update gedaan?? ligt het misschien daaraan :?

Bijdrager
    kwispel

Precies hetzelfde probleem met iMac G5 Rev B.
    Het enige wat helpt is de stekker eruithalen en dan na een halfminuut opnieuw opstarten.
    Dat kan toch niet de bedoeling zijn????

Bijdrager
    ilias
    ”rudedude”

die harde piep voor de “chime” had ik alleen laatst (gisteren) tijdens de laatste mac-firmware update. de mac moest toen resetten, en maakte eerst een harde synthesiser-beep.
    heb jij toevallig ook de mac-firmware update gedaan?? ligt het misschien daaraan :?

Ik heb inderdaad de software-update uitgevoerd maar dit was enkele dagen geleden en toen moest ik ook rebooten en gebeurde er niets..

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Misschien kun je eens de sluimerstand van de harde schijf uitzetten. Dat heeft bij mlij geholpen op een oude G3 beige…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.