6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    xddx

ibook gaat zomaar uit…

Hoi!

Ik heb rond gekeken op het forum maar kan hier geen topic over vinden.

Ik heb een probleem met m’n ibook G4. Hij gaat namelijk steeds zomaar uit, zonder die melding te geven van over zoveel minuten is de batterij leeg.

Ik moet nu dus de hele tijd de laptop aansluiten op stroom, anders heb ik kans dat ik iets aan het doen ben en hij dus uit gaat en datgene niet opgeslagen is..

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Groetjes Denise

Bijdrager
    LEXY

Aan de accu…?!

Bijdrager
    Oppie
    Bijdrager
    xddx
    ”LEXY”

Aan de accu…?!

Ik bedoelde meer te vragen waar het aan kan liggen dat hij die melding niet meer geeft dat de batterij bijna leeg is.. Want als hij dat gewoon doet is er niks aan de hand..

Ik zal dat kalibreren eens proberen!

Bijdrager
    LEXY

OK, nou eerst eens opnieuw proberen te calibreren dus.
    Alleen lukt dat niet in alle gevallen, zo kan ik mijn ouwe iBook G3, nu inmiddels van mijn vriendin, met geen mogelijkheid meer calibreren. Daarvan is reeds 3 keer het logic board vervangen en dat heeft blijkbaar gevolgen voor de batterijstatus. Heb alles geprobeerd maar zonder succes. Maar gelukkig weten we dat de accu het een klein uurtje volhoudt, dus daar houden we dan gewoon rekening mee.
    Succes in ieder geval!

Gast
    Anoniem

Ik heb sinds een aantal maanden precies hetzelfde probleem.
    Mijn ibook G4 (laatste versie) valt ook na ongeveer een uur spontaan uit wanneer deze op de accu loopt. Op netspanning heb ik dit probleem niet.

Ik heb mijn ibook laten onderzoeken van de week en er werd mij verteld dat het logic board defect is.
    Vervanging is 752,- euro ex btw.

Waarschijnlijk bij jou hetzelfde probleem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.