22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    MAC-OS

ibook g4 wachtwoord

ik heb ibook g4 2dehands daar staat een wachtwoord op ik alles geprobeerd ik geen nieuwe gebruiker maken sommige programma’s niet installeren.
    ik heb nieuwe wachtwoord geprobeerd dat lukt ook niet.

er staat os x tiger op versie 10.4.11

mvg os x tiger

Bijdrager
    Brombeer

Vorige gebruiker om wachtwoord vragen of beter nog: Het OSX met de meegeleverde grijze CD’s herinstalleren. Heb je ook geen last van andermans troep.

Bijdrager
    MAC-OS

ik ga voor de 2de optie ik ga op google naar de grijze cd. ik laat iets weten.

mvg os x tiger

Bijdrager
    Brombeer

Zorg er dan wel voor dat die grijze schijf bij precies die iBook hoort, want anders doet die het niet.
    Je zult meer succes hebben als je zoekt naar de retailversie van Tiger. (En als je de laatste iBook hebt – de mid 2005 met een 1,33 GHz (12″) of 1,42 GHz (14″) processor- zul je zelfs minimaal 10.4.2 of 10.4.4 moeten hebben, een lagere versie lust dat Bookje niet.)

Maar op de retail DVD van OSX 10.4 staat dan weer niet iLife ’05 of de iBookspecifieke AHT-diagnosesoftware.

Bijdrager
    MAC-OS

mijn ibook g4 is met groot scherm. en life 05 heb toch niet nodig. ik ga ook zoeken op een rommelmarkt.

mvg os x tiger

Bijdrager
    MAC-OS

info over mijn ibook g4 wat aan. kan book 4G van 2004 redelijke goeie staat voor zijn leeftijd
    Originele besturingssysteem: Mac OS X 10.3 Panther
    Maximum dat hij aankan: Mac OS X 10.5.8 Leopard
    1.33 GHz (14″) PowerPC G4 (7447A)
    256 MB of 266 MHz PC2100 DDR SDRAM
    ATI Radeon 9200 with 32 MB of SDRAM
    DVD-ROM/CD-RW Combo Drive
    14.1 inch TFT XGA active matrix display, 1024×768 pixel resolutie.

mvg os x tiger

Bijdrager
    MAC-OS

om dit model gaat het bouwjaar 2004.
    /uploads/community/c86d6227a8d7e5b1936995b0cd1326443e109db2_91681.jpg foto 1
    foto 2

mvg os x tiger

Bijdrager
    Brombeer

Ja, dat is een Late 2004 Je kunt voor die machine ook eens op zoek gaan naar Apple Service Diagnostic (ASD) 2.5.8, die vast nog wel op een of andere fileupload staat.

Zodra je er weer programma’s op kunt zetten, kun je eens op zoek gaan naar TenFourFox. En ik hoop voor je dat je nog ergens een redelijk verse en snelle IDE-schijf kunt opscharrelen (of dat een SSD met verloop past, kijk daarvoor eens op OWC), want van de originele met 4200rpm moet je na twaalf jaar niet meer te veel verwachten.

Is dat witte chocolade in die schaal erachter?

Bijdrager
    SvS

offtopic *Ahhhh my first book!*:lol:

Bijdrager
    MAC-OS

ik zal proberen.

ja de witte cocola toen was just pasen geweest.

mvg os x tiger

Bijdrager
    MAC-OS

nog een vraag leopeard of bij tiger houden ?

mvg os x tiger

Bijdrager
    Brombeer

Bij Tiger houden.
    Ik heb op een iMac G4 1,25GHz met de maximale 2 GB RAM gewerkt en toen ik daar Leopard op zette, werd hij vreselijk traag.
    In jouw bookje kun je naast de onboard 256 MB nog één latje van 1 GB werkgeheugen stoppen. Zou ik wel doen.

Mocht je nieuw willen kopen, vermijd dan KVR (Kingston Value RAM). Dat heeft een te grote kans op problemen. Kingston KTA (tested for Apple) is daarentegen prima geschikt, dat werd ook door resellers erin gestoken.

Voor oude PPC-software kun je onder andere eens hier gaan struinen: http://www.pure-mac.com/

Bijdrager
    MAC-OS

ik op kapaza gezien voor 30 euro 6 install cd’s. en 1 een Apple Hardware test CD of is dat te veel geld
    versie 10.3.2 ik heb nu 10.4.11 op de ibook staan.

mvg os x tiger

Bijdrager
    Brombeer

Jouw Late 2004 machine moet minimaal 10.3.5 hebben.
    Deze schijfjes zijn voor de iBook G4 van oktober 2003-april 2004. Ik schat dat die niet werken.

Bijdrager
    MAC-OS

waar vind ik zo install cd rond minimaal 10.3.5 versie ?

mvg os x tiger

Bijdrager
    Brombeer

Je moet misschien wel de Maas over…

Bijdrager
    MAC-OS

ik heb neef gehoord dat hij een cd tiger heeft. bedankt brombeer voor u hulp.

mvg os x tiger

Bijdrager
    MAC-OS

nog een vraag als tiger os x installeert klaar is daarna moet na de install nog actieveren ?

mvg os x tiger

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Neen, dat hoeft niet.;-)

Wanneer Tiger klaar is met installeren, moet je enkel nog wat persoonlijke gegevens invullen. Hierna ga je gewoon naar het bureaublad.

Succes!:)

Bijdrager
    MAC-OS

dank u.

mvg os x tiger

Bijdrager
    Brombeer

Zelfs die dingen als een apple ID aanmaken kun je overslaan.
    Idealiter maak je een beheerder aan en een user. Op die manier voorkom je dat de user met beperkte rechten domme dingen doet. Sowieso is een reserveaccount wel handig om te controleren of bepaalde fratsen bij die ene user horen of bij de machine.

Als ik een machine inricht wacht ik het liefst even met een wachtwoord aanmaken totdat alles erop staat. Anders blijf je wachtwoorden intikken.

Bijdrager
    MAC-OS

ik ga dan geen wachtwoord meer aanmaken.

mvg os x tiger

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.