11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    svan

iBook G4 toetsenbord krom

Beste maccers,

al een tijdje staat het toetsenbord van m’n iBook aan de linkeronderkant een aantal millimeter omhoog; onder de fn-knop klemt het toetsenbord niet meer met de behuizing. Wat de oorzaak is weet ik niet, maar het is wel erg irritant, want het toetsenbord rammelt behoorlijk tijdens het typen (en komt behoorlijk cheap-ass over). Terugduwen helpt wel, maar dat is een tijdelijk lapmiddel; het verplaatsen van de iBook, of gewoon even wachten zorgt er al voor dat het toetsenbord weer “terugspringt”.
    Kan ik proberen het toetsenbord gently terug te buigen, of is er een andere oplossing (duck tape ja, maar da’s niet mijn voorkeur)? Ik vind het wat ver gaan om hiervoor een nieuw toetsenbord te kopen…

Bijdrager
    Quad

weet iemand trouwens misschien hoe duur een nieuw toetsenbord kost?

Mijn MacBook Pro heeft namelijk ook een paar behoorlijk scheve toetsen..

Bijdrager
    lammmetak

Eens dat wieltje in het midden draaien? soms gaat ie niet dicht als ie niet goed staat.

Bijdrager
    svan
    ”lammmetak”

Eens dat wieltje in het midden draaien? soms gaat ie niet dicht als ie niet goed staat.

Nee het toetsenbord zit gewoon goed vast. aan de rechterkant van het toetsenbord zit een lipje (in tegenstelling tot de linkerkant), en ook dat zit op z’n plaats… het toetsenbord is gewoonweg verbogen denk ik.

Bijdrager
    qjb

Het lijkt erop dat links het lipje van je toetsenbord is afgebroken. Er hoort zowel links als rechtsonder een te zitten.

Bijdrager
    All-Father

Als ik de foto zie op http://www.ifixit.com/cart/catalog/product_1166_iBook_G4_12_Keyboard.html zie ik ook alleen maar aan de rechtse kant een lipje zitten, erg vreemd want ik weet zeker dat mijn ibook ook aan de linkse kant een lipje heeft…

Bijdrager
    bhaenraets

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn iBook’s trackpad, dat stond ook altijd een beetje bol. Indrukken hielp wel even, maar na een poosje stond hij toch weer wat bol. Ik ben er nooit voor teruggeweest naar de winkel.

Bijdrager
    qjb

Even een reserve keyboard erbij gepakt en inderdaad rechts zit een ongeveer 4,5cm brede lip en links een minder ver uitstekende van 11cm breed. De linker valt daardoor niet zo op.

Bijdrager
    svan

precies, de linker steekt minder ver uit, maar zit er wel gewoon. Zou het toetsenbordd het aankunnen als ik het terug probeer te buigen? Normaal gesproken ben ik van de trial & error, maar ik verkloot m’n toetsenbord liever niet….

Bijdrager
    wout3r
    ”bhaenraets”

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn iBook’s trackpad, dat stond ook altijd een beetje bol. Indrukken hielp wel even, maar na een poosje stond hij toch weer wat bol. Ik ben er nooit voor teruggeweest naar de winkel.

Ik ken dat, gewoon lui zijn en niet gaan zeuren over je aangeschafde product. En ik ondertussen er wel mooi van balen dat dat ding een mankementje heeft :innocent:

Bijdrager
    bhaenraets

Gelukkig zijn er mensen als jij die wel teruggaan. Gewoon doen joh!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.