10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    paolo2710

ibook g4, tiger, start soms spontaan op

hoi, ik heb nu (sinds 19? oktober 2008) een ibook g4 zo goed als nieuw (3dehands)
    1,33ghz 1,5gb ram 40gb hdd 12inch met tiger 10.4.11

en soms start hij spontaan op, dan ben ik bv een boekje aan het lezen of wil ik net m’n bed in gaan en dan booeeuh! {trieste poging tot het immiteren van het opstart geluid} begint ie zomaar op te starten, en moet ik wachten tot ie op gestart is zodat ik hem kan afsluiten,

maar meestal ga ik dan wat doen zoals dit posten op OMT of me mail bekijken

ik zou graag willen weten hoe dit komt, en hoe ik het kan verhelpen, want het is best irritand,
    ik denk dat ik het kan verhelpen door de power management dinges te resetten, maar dat weet ik niet zeker,
    en ik moet nu afsluiten want ik moet nu naar bed, meer info volgt als jullie dat willen

paolo

Bijdrager
    trabant

Maak er een vierdehands z.g.a.n. iBook van…

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Kijk eens bij de Energy Saver naar Sleep > Schedule.
    Energiestand > Sluimerstand > Schema
    Misschien is er aangevinkt dat je spookcomputer elke dag automatisch op een bepaald tijdstip opstart.

Moderator
    Poezenbeest

Andere optie (in hetzelfde paneel) is om te kijken naar de optie ‘start automatisch op na stroomstoring’…

Bijdrager
    franssie

Of je power knop sluit zo nu en dan spontaan, maar dan moet ik ook spontaan in sluimerstand willen gaan.

Bijdrager
    paolo2710

dit is vaag, ik weet niet hoe het komt maar er staat: zet aan of schakel sluimerstand uit elke dag om 23:40,

ik heb nog nooit wat met die instellingen gedaan
    hij start niet elke dag zomaar op
    hij start ook op andere tijden op, bv als ik op school zit, zit ie in z’n tas en dan pak ik hem is de batterij leeg….

ik hoop dat het nu verholpen is, maar die functie werkt dus niet goed

of de tijd klopte gister weet ik niet want ik was de tijd op m’n wekker aan het instellen xD

edit: ik zie zojuist dat m’n startpost is gepost om 23:17, en hij zou dus elke dag om 23:40 opstarten, hmm…

Bijdrager
    Oppie

Of zet ‘m niet uit, maar gewoon in sluimer; is alleen maar prettiger als je ‘m toch dagelijks gebruikt.

Bijdrager
    paolo2710
    ”Oppie”

Of zet ‘m niet uit, maar gewoon in sluimer; is alleen maar prettiger als je ‘m toch dagelijks gebruikt.

dat is wel zo, maar aan de voorkant zit een fel wit lampje dat steeds feller >> steeds minder fel >> steeds feller gaat branden en dat word irritand… en het groene (felle) lampje op de oplader stekker dus dat is niet zo handig

(k zit me druk te maken over een punt die maar niet weg wil gaan… tis een vlekje op m’n scherm hop weg ermee:evil: )

hoort het trouwens zo dat de cd-romspeler eerst een vaag geluid maakt, dan het opstart geluid maakt, dan een paar sconden zwart scherm geeft en dan pas de bootscreen laat zien?

Bijdrager
    Oppie

Ja.

Bijdrager
    Ramsi

Ik heb ook zoiets gehad bij mijn PowerBook G4. Althans 1 keer dan.
    Hij ging gewoon s’nachts een keer aan. Ik sluit mij PowerBook bijna nooit af ik laat hem altijd sluimeren.
    Ik weet niet meer of ik hem had dicht geklapt maar ik werd wakker van het licht van het scherm.
    Ik vermoed ik dat ik hem in de sluimerstand had gezet maar niet had geklapt en gewoon was gaan slapen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.