10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    wouter vervaeck

iBook G4 start plots helemaal niet meer op

Hallo,
    ik heb een iBook G4 (ik denk nu al een kleine 2 jaar)
    maar nu start deze plots totaal niet meer op.
    Hij viel deze morgen uit en wanneer ik op de power toets druk gebeurd er niets.
    de batterij is volledig opgeladen maar nog steeds gebeurd er niets.
    ik komt geen opstart scherm niets, het scherm blijft gewoon zwart
    wat kan ik doen?
    alvalst bedankt.

Bijdrager
    LEXY

Als je er met je oor tegen luistert, hoor je ook geen HD activiteit?

Bijdrager
    viv
    Bijdrager
    wouter vervaeck

nee ik hoor niets

Bijdrager
    Turbanus

Hang er eens een externe schijf met een systeem aan. Als alles zo dood blijft als een pier, vrees ik dat er iets met je moederbord is. Achterop staat mischien ook nog een toetsencombinatie om bij het opstarten een harde reset te doen.

Bijdrager
    wouter vervaeck

heb al eens gezocht achter die toets combinatie maar niet gevonden…
    ik ga maandag eens aan mijn docent vragen wat ik kan doen.
    alvast bedankt…
    ik heb ook nog zitten denken of dit niet te maken zou kunnen hebben met mijn batterij.
    met reden van dat mijn computer uitviel wanneer mijn batterij leeg was.
    als er nog tips zijn die me zouden kunnen helpen is dit altijd welkom.

in geval dat het zou mijn moederbord zijn.. weet iemand wat de kosten hiervan zijn.
    en wat de slimste oplossing is.
    een nieuw moederbord steken of onmiddelijk een nieuwe laptop kopen als de kostprijs niet zoveel verschild van elkaar.

alvast bedankt

Bijdrager
    LEXY

Moederboord vervangen is een dure grap, Gaat al snel naar zo’n 600 Euro!:|
    Maar geldt in Belgiƫ niet een garantie termijn van 2 jaar?!

Bijdrager
    viv

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449#faq10

Learn about the PowerBook and iBook Power Manager and how to reset it.
    …..
    Over time, the settings in the Power Manager may become unusable, which can result in operational anomalies with the computer. Examples include not turning on, not waking from sleep, not charging the battery, or not seeing the AC Adapter, among others.
    ….

voorbeeld: PowerBook G4 (DVI) and PowerBook G4 (1 GHz/867 MHz)

Disengage the two keyboard latches located between the Esc and F1 keys, and the F11 and F12 keys. (You may also need to disengage the keyboard locking screw located between the F5 and F6 keys.)
    Lift the keyboard. To ensure no harmful static electricity is transferred to the computer, properly ground yourself before performing this procedure.
    Press and release the reset button located on the upper right side of the logic board near the power button, shown here.
    Wait 5 seconds.
    Press the power button to restart the computer.

:) – probeer het nou… dan hoef je misschien niet een andere te kopen

Bijdrager
    wouter vervaeck

hallo ik wil jullie allemaal eens bedanken voor de vele tips die ik heb gekregen.
    ik ben zoals ik eerder had gezegd met mijn laptop naar mijn docent geweesd en die heeft het probleem gevonden

dus wanneer uw laptop plots niet meer werk of uitvalt tijdens het werken en u krijgt hem niet meer aan… volledige stilte niets meer van opstarten horen een zwart scherm.

haal dan eens uw batterij uit en start dan enkel met de stroomkabel. dan is de kans groot dat uw batterij die stuk is.
    ik werk nu met mijn laptop zonder batterij enkel de stroomkabel in en straks ga ik een nieuwe batterij gaan kopen.
    reden daarvan kan zijn
    1 ouderdom (is bij mij het geval) batterij kan zonderprobleem 2,5 tot 3 jaar meegaan werd me gezegd.
    2 een luie batterij gemaakt… (te veel met uw stroomkabel gewerkt ook al is de baterij opgeladen enkel opladen als de batterij leeg is)

voor de mensen die ook dit probleem zouden voor hebben het is 129 euro voor een nieuwe batterij

vriendelijke groetjes Wouter

Bijdrager
    wouter vervaeck

ps nu werk alles weer als normaal na enkele keren mijn computer op te starten zonder dat de batterij insteekt.
    nu kan ik weer perfect mijn laptop gebruiken met de batterij en zonder de stroomkabel in
    groetjes Wouter

I Love :apple:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.