3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Komputer

Ibook g4 start niet meer op. HELP

Ik heb de iBook g4 van mijn broer overgenomen, en hij werkte prima. Alleen vanmorgen liep die ineens vast, ik kreeg een blauw/grijs scherm, dus toen heb ik hem uitgedrukt via de aan en uit knop. Ik probeerde hem daarna weer op te starten, ik hoorde wel dat begin geluidje en wat geratel, maar hij bleef maar hangen op een blauw scherm, dit heb ik een aantal keer herhaald, maar zonder succes. Toen heb ik de accu er uitgehaald en even geblazen erin, want er zat nogal wat stof in. Toen deed die het wel weer, maar voor maar 1 minuut, toen die namelijk op gestart was kreeg ik weer een blauw/grijs scherm.. Telkens als ik hem nu opstart blijft die zwart maar je hoort het begin geluid wel. Is mijn iBook nog te redden??

Bijdrager
    Dr. Maddox

Moeilijk om dat in te schatten. Begin eens met het booten vanaf de installatie DVD en draai de hardware test. Wanneer je zelfs niet kan booten vanaf de DVD is er vast iets vervelends aan de hand (duh!). Wanneer het booten van de DVD goed verloopt is de kans groot dat de HD het begeven heeft. Dan nog is het verstandig om de hardware test te draaien om andere problemen uit te sluiten.

Moderator
    Night

Kun je in safe boot opstarten (met shift ingedrukt)?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.