8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAdder

iBook G4 probleempjes

Beste mensen,

Een paar maanden geleden heb ik door Macrepair Amsterdam mijn harde schijf en combo drive laten vervangen door een 100GB HD en een Superdrive. Tot zover alles flex.
    Nadat ik OS X weer opnieuw had geïnstalleerd leek alles het goed te doen, totdat ik de iBook een paar dagen later uit sluimerstand haalde en hij vastgelopen bleek te zijn. Bij het opnieuw opstarten gaf hij een knipperend vraagteken.
    Kortom: opnieuw OS X geïnstalleerd. Alles werkte weer, maar ik heb nog steeds regelmatig vastlopers, waardoor ik opnieuw moet opstarten. Ook hoor ik heel duidelijk bij het opstarten de schrijf/lees arm van de HD tikken. Is er iets met mijn HD, of is er misschien iets anders aan de hand?

Schijfhulpprogramma geeft niet aan dat er iets mis is met de HD, dus ik twijfel of het daaraan ligt.

Bij voorbaat dank voor de hulp! :)

Bijdrager
    wout3r

Een tikkende harde schijf is vaak een heel slecht voorteken. Ik zou sowieso even terug gaan naar Macrepair om het te laten checken. Het kan zomaar het einde van je HD betekenen..

Bijdrager
    iJet

Misschien even de Hardware-test doen? En maak a.s.a.p. van alles een back-up.

Bijdrager
    computer space

Wat is een paar maanden geleden? Op verbouwingen van een apparaat geeft een winkel toch meestal wel een maand of 3 garantie voor die aanpassingen. Ik zou hun benaderen.

Bijdrager
    MacAdder

Ik heb net even op de bon gekeken en het is er 26 april ingezet. Kortom, ik ga ze nu meteen even bellen om vanmiddag langs te gaan. Laat hun maar even wat hardware-testjes doen.

Bijdrager
    chatsmit

het is vrij duidelijk dat je een slechte harddisk hebt, komt vaak voor.

Bijdrager
    MacAdder

De iBook ligt nu bij Macrepair. Die hebben hem nagekeken en er schijnt niets hardwarematig mis te zijn. Het schijnt wel zo te zijn dat er softwarematig wat mankeerde. Dat wordt nu opgeknapt en dan hoop ik dat alles weer naar behoren functioneert. :|

Zoniet, dan sta ik weer voor de neusjes van de heren van Macrepair voordat ze “antidisestablishmentarianism” kunnen zeggen. :D

Bijdrager
    mac lover

ratelende en nieuwe hdd betekend meestal dat de schrijf/lees arm niet goed word aangestuurd dus dat de hdd zo goed als kapot is

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.