7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    samulder

ibook g4 onder stroom

Hallo,

mijn ibook g4 staat tijdens het laden onder stroom. Nu is de buitenkant natuurlijk van kunstof maar de knop waarmee je het scherm kan openen niet.. ik merk het eigenlijk nu pas zodra je de stroomkabel weer los maakt is er niets aan de hand..

Kan ik hier iets aan doen ? Lijkt me niet echt gezond namelijk.

Alvast bedankt,

Steven

Bijdrager
    iJoost

Voel je een trilling of krijg je een schok? Het eerste is vaak op te lossen door de stekker andersom in het stopcontact te zetten. Het tweede is tijd voor een reparatie.

Bijdrager
    samulder

Een lichtere vorm van zo’n humor aansteker een prikkend gevoel zeg maar.. de stekker in het contact omdraaien helpt niet jammer genoeg..

Bijdrager
    iJoost

De trilling dus. Dat hebben laptops wel meer. Als je gaat meten vind je iets van 60V wisselspanning op de aanraakbare delen. Ik vind het raar maar het schijnt wel “normaal” te zijn.:-(

Bijdrager
    samulder

Oke, nooit gemerkt hiervoor eigenlijk maar dan laat ik het zo..

Bedankt voor de uitleg..

Bijdrager
    dimelot

Een klasgenoot van mij had (heeft) hetzelfde met haar Powerbook. Ze vroeg aan mij wat het zou kunnen zijn en op het moment dat ik de oplader eruit haalde was het verdwenen. Dus ik adviseerde haar om haar oplader te laten op meten. Misschien dat hij stroom lekte. Ze heeft dat gedaan en hij lekte stroom idd. Haar werd geadviseerd om een nieuwe oplader te kopen…

Bijdrager
    Martijn te W

Al vaker had ik het idee dat mijn Powerbook dat ook deed. Ik dacht toen ook, ach het zulen wel de kleine haartjes op m’n arm zijn die klem zitten.
    Vanavond was ik actief bezig en ik schrok er elke keer van. Als ik de stroomkabel verwijder is het direct weg.

Het is heel irritant . Ik moet weer iets aandoen met lange mouwen of ik moet heel overdreven zweven boven m’n bord typen.

Ik vraag me af of dit ook echt goed te repareren is….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.