10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    MacGyver

Ibook G4 gaat uit slaapstand bij verwijderen usb muis

Ik ben en blijf apentrots op mijn ibookje! Echter het volgende vind ik wat minder handig…

Zodra ik mijn ibook G4 dicht doe, gaat deze in de slaapstand. Opzich heel mooi en zeer functioneel, echter meestal zit mijn usb muis nog aangesloten. Zodra ik deze er dan uit trek, blijkt mijn ibook ineens weer aan te gaan, echter dan wel dichtgevouwen! Niet echt handig, want meestal gaat hij dan direct mijn tas in, waar het ook niet echt koel is. Ook is dan als je thuis komt je accu leeg…..

Kan dat niet anders? Heb ik iets fout gedaan of is dit een bekend probleem? In hoeverre heeft een ibook G4 problemen als hij dichtgevouwen in een tas aan het werk is?

Een oplossing is drie keer nadenken voor je je ibookje dicht doet. Maar misschien kan het ook anders?

Bijdrager
    Quack

Heb dat ook wel eens gezien, als ik muis of monitor stekker er uit trek. Maar dan pruttelt hij effe wat en gaat daarna weer door met slapen. Effe geduld dus.

Bijdrager
    Paul_B

Ja, heb ik ook, maar dan met een iBook G3. Hij ontwaakt ff en gaat dan weer verder slapen:)

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    vogel

Als het goed is sukkelt hij inderdaad weer in slaap na een tijdje. Hij mag dichtgevouwen absoluut niet aan blijven staan, omdat de warmte dan niet weg kan.

Bijdrager
    i3enhur

Op zich wel logisch, het systeem wil weten wat er nu wel en niet voor externe spullen aanhangen. Als ik de firewirekabel van mn camera aan mn bak hang pruttelt er ook een harddisk even….

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Oupro

Ik zou hier wel even mee uit kijken. Ik heb hierdoor al een keer een kernel panic gehad. Sindsdien zorg ik altijd dat eerst alles losgekoppeld is voordat ik mijn iBook dichtklap.

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    MacGyver

Ah. Bedank allemaal! Dus eerst maar alles eruit trekken voordat ik hem dicht doe.:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.