13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ibook G4 batterij

Wie heeft er in zijn Ibook G4 laatst een nieuwe batterij gestoken?

Kan je mij zeggen van welk jaar die batterij was? (staat op de achterkant van de batterij. Moer je m er wel ff uithalen)

Ik heb namelijk een “nieuwe” batterij gekocht en bij mij staat er 2004 op. Volgens mij hebben ze mij er ééntje uit de stock verkocht (in een officiële Apple store nog wel!)

Bijdrager
    KarelWillem

Eén topic over je batterij is wel genoeg hoor.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ja ok sorry hoor maar in het andere topic reageert er niemand meer.

En ik zou dit gewoon dringend moeten weten want morgen kom ik nog eens voorbij die Apple store (die niet bepaald in mij buurt ligt).

Anders zou ik er écht geen nieuw topic voor openen.

Maar als het écht niet mag sluiten we de boel maar en zie ik morgen wel verder.

Bijdrager
    mac osx rules

Ik zou zeggen, vraag het ze, of kijk naar de serial.. Want, een ibook batterij uit 2007 vind je ook niet overal..

Bijdrager
    KarelWillem

Ik haalde net uit de koelkast een fles vloeibare chocolade voor over het ijs.

Daar stond ook héél duidelijk 2004 op. Dat bleek echter de datum te zijn waarop het merk was geregistreerd. Dat schijnt in Amerika wel vaker zo vermeld te worden (voor de duidelijkheid; gekocht in Florida bij de WallMart).

Bijdrager
    The_Envoy

En wat zou het kwaad kunnen als die batterij zo oud is?
    Of hij moest natuurlijk in aanmerking voor het inruilprogramma, dan zou het absurd zijn meosten ze die nu nog verkopen..

m

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Omdat een batterij die twee jaar op de plank gelegen heeft sowieso aan kwaliteit verliest.

En vermits die batterijen 130 euro kosten mag het voor mij wel een nieuwe zijn.

Bijdrager
    passenger

en nieuwe batterij van een machine die al ruim een jaar niet meer gemaakt wordt? Ik snap je idee wel een beetje, maar overdrijven is een vak. Als het een gesealde verpakking was heb je niets te vrezen.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Niets te vrezen? Volgens coconut battery geeft ie 93% aan. Dat is 7% minder als vorige week toen ie de eerste keer gebruikt werd.

Hij is gekalibreerd zoals op de Apple site staat.

Morgen maar terug gaan dus.

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Ik zal laten weten wat het wordt.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Met een beetje vertraging ben ik in de store geraakt.

Ze vonden het erg raar dat de batterij al zoveel verloren had. De man van de zaak moest eens rondvragen en zou mij vandaag mailen. Vandaag had ik een mailtje in mijn postbus met het volgende erin:

Beste,

Ik heb met onze technische dient even gebeld.
    Zij stellen voor dat u het toestel even binnen brengt. De batterij wordt hier getest, en is dit effectief het geval dan wisselen we de batterij onmiddellijk.

Met vriendelijke groeten,

Woensdag ga ik langs en dan laat ik weten hoe het afgelopen is.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Hoi! Ik heb mijn ibook binnen moeten brengen zodat ze de batterij konden controleren. Ze hebben hem een dagje daar gehouden.

Ik ben mijn computer gisteren gaan halen én ik heb een nieuwe batterij gekregen (hoera!). Deze dateert ook van 2004 maar staat (voorlopig toch nog) gewoon op 100%.

Ik heb wél mijn datum en tijd opnieuw moeten instellen (waarschijnlijk omdat ze mijn PMU gereset hebben).

Groetjes!

Dirk

Bijdrager
    mac osx rules

Netjes, succes ermee. :wink:

Moderator
    Poezenbeest

Geweldig programma dat Coconut…..
    Mij batterij is slechts 24436 maanden oud en doet het nog voor de volle 74%!!!!

…niet slecht voor een batterij uit 30 v. Chr. Het mogen dan rare jongens zijn die Romeinen, maar batterijen maken konden ze in ieder geval!!!! :D:D:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.