23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    dsdude

Ibook G4

Hoi

Ik zit met een klein probleempje, ik heb men ibook nu al een paar jaar, maar nu heb ik nog nooit het scherm afgekuist omdat ik niet wist met wat ik dat moest doen. Helaas is het nu wel hoog nodig om men scherm af te kuisen. Met wat gaat het prober en met wat mag het? Het zijn wat vegen, en vingerafdrukken.

GreetZ

Bijdrager
    Mango NL
    ”dsdude”

Hoi

Ik zit met een klein probleempje, ik heb men ibook nu al een paar jaar, maar nu heb ik nog nooit het scherm afgekuist omdat ik niet wist met wat ik dat moest doen. Helaas is het nu wel hoog nodig om men scherm af te kuisen. Met wat gaat het prober en met wat mag het? Het zijn wat vegen, en vingerafdrukken.

GreetZ

wat bedoel je met kuisen? om vingerafdrukken en vegen weg te halen kan je volgens mij gewoon een microvezel doekje gebruiken

Bijdrager
    tarmac58

wat voor mij werkte was een microfiberdoekje van albert hein en een spuitbusje om dvd’s mee schoon te krijgen.
    mischien overdreven, maar ik zette hem (haar?) eerst uit en verwijderde de batterij ook maar .
    ik hoop dat je er wat aan hebt.

Bijdrager
    J-roen
    ”Apple

Cleaning Your PowerBook Display
    To clean your PowerBook screen, do the following:
    Â Shut down your PowerBook and remove the battery.
    Â Dampen a clean, soft, lint-free cloth or paper with water only and wipe the screen.
    Do not spray liquid directly on the screen.

Op deze manier mag het volgens mijn handleiding.

Bijdrager
    ParadoX

het gaat ook uitstekend met vochtige brillen doekjes.:)

Bijdrager
    tarmac58

pas in godsnaam op met papieren doekjes: ik heb ooit een bril helemaal wazig gekregen met papieren zakdoekjes.(en een camera lens van zijn coating ontdaan) belangrijk is dat het houtvrij papier is.de vezels schuren klaarblijkelijk.
    voor de zekerheid gebruik ik zoiets nooit meer voor iets waar je doorheen moet kunnen kijken

Bijdrager
    ralphclaes1

ik doe het met een doekje met een beetje water

of een vochtig doekje

Bijdrager
    dsdude

Oke, het zal lukken, ik hoop dat men scherm niet kapot gaat, het brildoekeje zal ik eerst proberen;)

Bijdrager
    Xcode
    ”dsdude”

Oke, het zal lukken, ik hoop dat men scherm niet kapot gaat, het brildoekeje zal ik eerst proberen;)

Gaat dat wel lukken? Mijn scherm wordt mooi schoon met een vochtig doekje.

Bijdrager
    chatsmit

ik pak gewoon een spuitfles schoonmaak cleaner uit de keuken, spuit het op een vaatdoek en veeg het over het scherm terwijl hij aanstaat, zodat ik kan zien waar ik nog ff flink moet wrijven. No Problem. Maar als ik bovenstaande berichten lees, begin ik te twijfelen aan deze actie..

Bijdrager
    smpl8

ik heb ergens van die ‘vochtige doekjes’ speciaal voor laptopschermen e.d. gekocht,
    volgens mij gewoon bij de supermarkt (merk is ‘home and office’, geloof ik)..

maar iig werken ze wel!:)

Bijdrager
    MedahOSX

Als ik het hier zo lees allemaal die ik het wel heel erg raar. Ik pak gewoon de glassex en een keukenrol. Doe het al jaren zo en word altijd prima schoon:)
    Voordeel van glassex is dat het geen strepen achterlaat. Ook verdampt glassex binnen seconden dus lijkt het me minder schadelijk als het in je computer komt dan water. Maja wie ben ik;)

Bijdrager
    Xcode
    ”MedahOSX”

Als ik het hier zo lees allemaal die ik het wel heel erg raar. Ik pak gewoon de glassex en een keukenrol. Doe het al jaren zo en word altijd prima schoon:)
    Voordeel van glassex is dat het geen strepen achterlaat. Ook verdampt glassex binnen seconden dus lijkt het me minder schadelijk als het in je computer komt dan water. Maja wie ben ik;)

Ja, dat spul werkt ook… :sealed:
    Maar het wordt niet aangeraden.

Bijdrager
    Joffry

Met een vochtig(gewoon kraanwater) microvezel doekje.

Bijdrager
    michi_rishi

Er zijn van die speciale beeldschermdoekjes te koop. Die bestaan uit twee doekjes: een vochtig reinigingsdoekje en een droog nawrijfdoekje. Volgens de fabrikant krasvrij.
    Mijn ervaring: NIET GEBRUIKEN. Ze laten wel degelijk strepen na (die niet meer weg te werken zijn).

Waar ik wel goede ervaring mee heb:
    Met schoon water bevochtigde zachte doek (pluisvrij, katoen, microvezel)
    Met glassex ingeneveld keukenpapier (innevelen vanaf een afstandje, het doekje wordt dan wel vochtig, maar er komt niet veel vocht op het scherm)

Bijdrager
    phats

Even een algemene waarschuwing voor potentiele gebruikers van glassex, ik heb als installateur van LCD/Plasma schermen een keer met Glassex de antireflectie coating van een Philips plasma eraf gepoetst…. Dit resultaat kan ik niemand aanbevelen… Ik ga ervan uit dat de coating goed opgebracht was en het scherm was nieuw… Ik ‘blame’ voor het gemak de Glassex! Voor het schoonmaken van schermen zijn er genoeg fijne produkten in de comp. handel ( en water met een vleugje ammonia doet het ook goed! ) en in het algemeen geldt natuurlijk; geen mogelijk schurende doeken, schoonmaken als het scherm koud is!!

Bijdrager
    Mr Van

ik gebruik altijd JIF:evil: of een schuurspons. NOT..

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

staalborstels werken ook goed

Bijdrager

of schuurpapier.
    Ik maak mijn scherm schoon met een speciale foam voor computers.

Bijdrager
    ifeelfine

MultiFoam ™. Even een beetje op een stuk keukenpapier spuiten, papier dubbelvouwen, wachten tot de bubbels weg zijn, zachtjes opwrijven en klaar is Kees.

Ik maak er altijd de displays in de winkel mee schoon, ik heb nog geen Mac horen klagen.

Bijdrager
    ROCKSTAR

keukenrol en wat water
    vettig wordt mn scherm sowieso niet, enkel wat stof en vuil

Bijdrager
    ”ifeelfine”

MultiFoam ™. Even een beetje op een stuk keukenpapier spuiten, papier dubbelvouwen, wachten tot de bubbels weg zijn, zachtjes opwrijven en klaar is Kees.

Ik maak er altijd de displays in de winkel mee schoon, ik heb nog geen Mac horen klagen.[/quote
    dat handelingen voert ik ook uit. Werkt perfect, alleen doe ik niet met keukenpapier, maar met een speciale doek.

Bijdrager
    njdewit

Van die Swirl doekjes, en daarna afnemen met een droge katoenen handdoek.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.