6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Tom. V

Ibook G4 1,42 GHZ 512 Mb ram… Te weinig?

Helloow

Ik heb een Ibook G4 1,42ghz 512mb ram hier staan voor mijn neus, nu heb ik voor de grap eens zo’n Istat-progje gedownload en dat geeft aan dat als Firefox openstaat al 73% van men ram-geheugen gebruikt wordt?

En hij is uiteindelijk ook een beetje aan de trage kant… Dus ik ga Ram-Geheugen kopen en zelf plaatsen enzo.. Maar wat moet ik nu juist kopen? Ik wil 1 GB in totaal hebben (al het dubbele van wat ik nu heb en ik gebruik hem puur voor internet, word enz…)

Is het dan best dat ik 1 latje van 512mb 333MHz DDR PC-2700 SO-DIMM koop? Of moet ik het anders aanpakken om 1GB totaal te krijgen?

Bijdrager
    KarelWillem

1x 512 Mb er ij zetten is het voordeligst en het makkelijkst ja.

1x 1Gb er bij zetten is uiteraard nog beter. Want dat ga je echt goed merken.

Bijdrager
    Lustigson

Dit heeft volgens mij niet te maken met dat die 73% ├ęcht gebruikt wordt. Het is alleen gealloceerd aan Firefox, dan. Maar ik weet niet zeker hoe dit precies zit.

Zelf heb ik een iBook G4 800 MHz met 384 MB intern geheugen. Die draait op 10.4.10 ook als een zonnetje voor mail, muziek, internet en wat tekstverwerken. Dus aan het geheugen zal het niet liggen.

Bijdrager
    bommels

Memorymanagement heeft maar 1 doel: het geheugen zo goed mogelijk gebruiken. En dan wel AL het geheugen. Want wat heb je aan vrij geheugen waar geen enkel programma aanspraak op maakt?

Je kunt beter naar het aantal page-in en page-outs kijken, dat geeft nl aan hoe vaak er van- en naar de swapfile op de harddisk geschreven wordt. En dat doet de memorymanager alleen als hij RAM tekortkomt.

Hier de gebruiksaanwijzing: http://guides.macrumors.com/Enhancing_Performance_Of_Mac_OS_X

grtz bart

Bijdrager
    bhaenraets
    ”Tom.

En hij is uiteindelijk ook een beetje aan de trage kant…

Doe jezelf een plezier: prik er 1 Gb bij. Dat scheelt echt flink!

Bijdrager
    1234

Ik zou er ook 1Gb bijgooien als je dan toch nog de moeite neemt om nog te upgraden,

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.