10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Dennis121

iBook G4 12″ opladen

Hallo,
    Als ik mijn tweedehands gekochte ibook G4 oplaad, gaat het ongeveer 2 uur en 17 minuten duren geeft het apparaat aan, maar ruim 3 uur later staat ie op 97% en geeft ie nog steeds een half uur nodig te hebben, wat amper zakt, het zakte naar 29 en staat daar al minuten op.
    Dit kan niet goed zijn lijkt me, de accu is recentelijk vervangen.
    Moet ik me nou gewoon niets aantrekken van die getalletjes die hij weergeeft, of zal het laaddeel naar de klote zijn?

Bijdrager
    hansenonline

ik zou mij om die 3% geen zorgen maken, als ik mij goed herinner staat er in een topic dat hierover gaat dat er heel veel accu’s de 100% niet halen.
    verder veel plezier met je ibook en hier op het forum!
    daan.

Bijdrager
    Pugnax

Het opladen gaat alleen de eerste 70 procent lineair, daarna wordt het een hele mooie curve. Kun je bekijken met programma’s als Xcharge of Xbattery (zit nu niet achter de laptop, dus kan me vergissen in de naam).

Bijdrager
    ram0n

gebruik je die ibook ook tijdens het opladen..??

als ik mijn pb gebruik tijdens het opladen geeft ie steeds een andere tijd aan afhankelijk van hoeveel ik hem belast

Bijdrager
    Dennis121
    ”ram0n”

gebruik je die ibook ook tijdens het opladen..??

als ik mijn pb gebruik tijdens het opladen geeft ie steeds een andere tijd aan afhankelijk van hoeveel ik hem belast

Heb hem tussendoor inderaad zo af en toe gebruikt.
    Screensaver/tussendoor internet en wat muziek afspelen.

Toen ik net gepost had, werd het lampje groen en staat er dat de batterij is opgeladen.

Ik moet ook zeggen dat ik voor de batterijmeter alleen nog het icoontje weer laat geven, die tijd bekijken vind ik niks, die wisselt zo vaak, soms lijken minuten secondes, en later kun je weer veel langer. Ik merk vanzelf wel als de accu laag is :wink:

Tot nu toe ben ik tevreden over Mac, heb laatst Tiger geinstalleerd en werkt als een zonnetje.
    Het enige dat me nog irriteert is het niet makkelijk kunnen maken van letters met een trema dmv ”
    Nog geen toetsenbordinstelling kunnen vinden die dat heeft.

En heb last van maximaliseren van vensters. Anderen hebben daar geen moeite mee, ik ook niet toen ik het apparaat net had… maar nu worden sommige vensters alleen iets in de hoogte groter, that’s it, sommige worden zelfs kleiner. Nu moet ik het steeds handmatig groter trekken en dat vind ik best wel jammer. Maar goed, ik moet ook nog beter leren omgaan met het apparaatje.
    En het niet kunnen installeren van mn printer die op mn XP bak geshared is vind ik wel jammer, tenminste het lukt MIJ dan niet:p
    En het deel waar de HDD zit wordt soms erg warm, zoals nu, terwijl ik niets geks doe, maar ach dat heb ik op mijn vorige laptops ook gehad.

Bijdrager
    Dennis121

edit:dubbel

Bijdrager
    Pugnax

trema’s en dergelijke werken met zogenaamde dode toetsen:

è door alt ` en dan een e
    é door alt e en dan een e
    ë door alt u en dan een e
    ü door alt u en dan een u

etc…

Bijdrager
    Dennis121

Dank u! Handig om te weten:)

Bijdrager
    Fabio

het schijnt wel te helpen om af en toe je batterij bijna of helemaal leeg te laten lopen zodat-ie z’n nulpunt weer kan vinden…

over je vensters, ik klikte pas per ongeluk eens met de alt-knop ingedrukt op het maximaliseer-knopje (die groene) waardoor het maximaliseren in eens een stuk logischer ging. zo werd m’n venster exact groot genoeg om de hele inhoud weer te kunnen geven (even het scrollen niet meegenomen natuurlijk :wink: )

en over je trema’s etc, daar kun je een menubalkitem voor aanzetten.
    ga naar je Systeemvoorkeuren > Landinstellingen > Invoermenu. vink hier Lettertekenpalet aan en
    vink dan aan: Toon invoermenu in menubalk.
    je krijgt dan een vlaggetje in je menubalk waaronder een menuutje hangt. je lettertekenpalet laat je alle mogelijkheden zien van je fonts :)

Bijdrager
    Dennis121

Ja het ging me meer om de tijdsduur van het opladen. Veel langer dan gepland.

Ik vind trouwens wel een minpuntje aan dit iBook zitten. Mn muis vliegt nog wel es alle kanten op als ik aan het typen ben. De punten waar mn duimen beginnen (sorry weet de benaming niet) die raken dan mn trackpad. Het was helemaal leuk toen ik “Clicking” voor het trackpad had ingeschakeld :P.
    Meer mensen hier last van?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.