20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Pietervanos

Ibook G4 12 inch.

Heb op dit moment een Imac G5 maar heb voor school een eenvoudige laptop nodig, nu was mijn plan om een Macbook te nemen maar ik realiseer me steeds meer dat ik al die extra functies niet nodig heb (Isight, Frontrow etc.) De Ibook G4 (eenvoudigste model) voldoet aan de minimale eisen, alleen moet er 512MB extra werkgeheugen bij. Nu was ik aan het kijken voor het 12 inch model, dit omdat ik dit pas een echte laptop vind door zijn formaat en gewicht. Ik zag hem bij de Mediamarkt voor 799, maar is er hier iemand die een andere winkel weet waar ze nog wat restpartijen hebben voor minder dan 799…en nee ik wil geen 2de hands! Ik weet dat ze hem in Leeuwarden voor 736 verkopen, maar buiten die nog iemand een winkel?

Bijdrager
    Paul

Het zal je qua prijs niet veel helpen, maar bij MailaMac staat hij voor 669 excl. BTW. Op zich scherp geprijsd. Ik zit hier op m’n schoot op de bank met zo’n ‘ding’ dit te typen en het blijft een ideaal kleine laptop die 12 inch…:-)

Bijdrager
    mvdenberg

Applecentre CS in amsterdam biedt ze ook aan: 829 euro. Als je student bent, zal er 5% afgaan: dan kost de iBook 787,55 euro.
    Goedkoper zal je em nieuw niet vinden.

Bijdrager
    Pietervanos

Applecentre CS in amsterdam biedt ze ook aan: 829 euro. Als je student bent, zal er 5% afgaan: dan kost de iBook 787,55 euro.
    Goedkoper zal je em nieuw niet vinden.

Gaat er van artikelen in de opruiming ook nog 5% vanaf ja?

Bijdrager
    mvdenberg

Ik ga er vanuit van wel. Toen ik daar de iMac voor mijn vrouw kocht zei de verkoper dat de korting gold voor alle Apple producten.
    Bel ze anders even: dan weet je meteen of de iBook op voorraad is.

Bijdrager
    Pietervanos

Ok dank voor de informatie, en koop hem inderdaad liever daar dan bij de Media(massa)Markt

Bijdrager
    Nikita

Ik vraag me alleen wel af of de MediaMarkt ook die studentenkorting wil doorvoeren… Vraag d’r in elk geval eerst naar voordat je de koop al hebt gesloten :wink:

Bijdrager
    ottovds

denk er aan dat er zoiets als leopard er aankomt. Leopard is standaard gemaakt voor de dual-cores van de intels (core-animation,…) Ik denk dat de powerpc’s daarom plots veel trager gaan werkens dan als we nu gewend zijn onder Tiger

Om echt te kopen zou hij al onder de 600 eur moeten zijn

Bijdrager
    Nikita

En Core Image, Core Audio en Core Video dan? Die zitten d’r allemaal al in. Heeft dus niks met Dual Core ofzo te maken.
    Leopard is Universal, natuurlijk zal het sneller draaien op een snellere Mac, maar wat wil je. Het zou voor Apple onwijs dom zijn als ze alleen nog de allernieuwste Mac’s volledig zouden ondersteunen. Maar die discussie is al talloze keren gevoerd…

Bijdrager
    masuran

Anders heb ik nog een 12″ iBook G4 te koop, wel tweedehands, maar als je goedkoop wilt zal je toch naar 2de hands moeten:)

Bijdrager
    Pietervanos

Nou zo goedkoop hoeft het nou ook weer niet, ik vind tussen de 700 en 800 euro voor een nieuwe 12 inch acceptabel en vertik tweede hands:) Maar bedankt voor het aanbod…

Bijdrager
    CaDoc

Heb ook zo’n 12″ G4 iBook en ben er erg gehecht aan. Het is echt een wereld-laptop. Doet lekker lang met de accu, heeft alle poorten aan boord die je nodig hebt. Ik zou er wel één nemen met Bluetooth aan boord, dan kan je met je (toekomstige) GPRS telefoon ook het internet op. Het enige nadeeltje dat ik kan vinden is dat het scherm in zonlicht niet echt goed te lezen is, maar dat heeft (vrijwel?) elke laptop. Verder vind ik hem met zijn 768 Mb (256+512 extra) op het gevoel net een tikje sneller dan mijn Mini G4 met 512Mb hetgeen waarschijnlijk op het geheugen terug te voeren is. Ook is hij echt doodstil – volgens mij draait de fan bijna nooit. De combo-drive is ook prima, een enkele keer mis ik wel de mogelijkheid om een DVD te kunnen branden maar dat is dan ook maar een heel enkele keer – een laptop gebruik je toch op een andere manier dan een desktop-computer.

Belangrijk is wel een goede sleeve te kopen. Ik heb zelf een sleeve van een soort duikpakmateriaal (neopreen?) die mooi om de laptop heen past en dan ook een soort stootrandje vormt. Hiermee reist hij nu al bijna anderhalf jaar elke dag zo’n beetje met me mee zonder 1 storing. En ik ben er niet altijd even voorzichtig mee (onder het motto als hij kapot is heb ik een goed excuus weer eens wat nieuws te kopen): gewoon in de sleeve de rugzak in op vakantie – proppen in de “overhead bin”, gewoon in de aktentas gemikt – al heen en weer schuddend in de achterbak; ik laat hem alleen niet nat worden, daar kan’ie volgens mij minder goed tegen. Als ik hem dan pak, de rits openzip en de klep open verwelkomt hij me altijd weer met het zachte “zwieeuw” van het opstarten van de harddisk. Hij blijft het gewoon goed doen, heerlijk!

Volgens mij is dat wel een beetje de essentie van een goede laptop: eentje die altijd met je mee kan reizen en dan nog betrouwbaar is.

Bijdrager
    ottovds

ik werk met een powerbook 12′, en behandel hem echt als een bébé, zo is ook zijn bijnaam
    Hij doat alles wat ik wil, maar bij photoshop in combinatie met indesign of flash is het toch wel kruipen
    :lol: :cry:

binnen een jaartje zal hij een broertje krijgen denk ik

Bijdrager
    MrPapple

Ik heb in 2001 een iBookje gekregen van mijn ouders omdat ik dat toen nodig had voor mijn studie’s (een 12″ G3 600Mhz, 256mb ram, 20GB harde schijf, combo). Ik heb er een hele tijd mee gewerkt, maar omwille van andere studies die ik deed terug overgeschakeld op een windhoos laptop en de iBook aan de kant geschoven. 2 jaar later de iBook terug van onder het stof gehaald, Panther geinstalleerd en gemerkt dat hij zelfs nog sneller werkte dan mijn nieuwe windhoos pc!! Toen besloot ik om te sparen voor een 15″ PowerBook en die heb ik mij ook 1,5 jaar geleden gekocht en als ik eerlijk mag zijn: ik beklaag het mij nog steeds! Ik mis dat kleine computertje, het is zo handig, je steekt het bijna in je achterzak, het neemt geen plaats in op je bureau, het ziet er gewoon veel beter uit dan die grote loge PowerBook. Daarom heb ik besloten om mijn PowerBookje te verkopen aan mijn pa en met dat geld een nieuwe MacBook (een 13,3″ black Intel 2,0Ghz, 2GB ram, 120GB, SD) te kopen en daar zit ik nu op te wachten! Het gaat wel even aanpassen zijn aan het iets kleindere schermpje, maar dat zal geen probleem zijn! En als ik een groter scherm wil, koop ik toch gewoon een extra scherm! Er gaat volgens mij niets boven een goeie mobiele computer die betrouwbaar is, die niet te groot is en niet te veel weegt! En of dat nu 12″ of 13″ is, dat maakt mij niets uit! Zolang het maar een Apple is! (vind trouwens die zwarte MacBook super mooi!) :apple:

Bijdrager
    Pietervanos

MrSharky en CaDoc bedankt voor de uitgebreide meningen en ervaringen, ik zie een laptop ook als en computer die mobiel en zeker niet te groot moet zijn. Daarom lijkt me die 12 inch zo ideaal…ga morgen eens shoppen en hopen dat het lukt! Bedankt:)

Bijdrager
    ottovds

ik ben nu ook wel aan het sparen voor een extra scherm

mss de dell 24″ (ja, geen cinemadisplay, te duur, maar de sticker om het Dell-logo te bedekken is ook al besteld :P )

Bijdrager
    Nikita

Je kan dat Dell-dopje d’r ook afwippen :P

Bijdrager
    ottovds

goed idee, ze zijn nu eenmaal goedkoper hé

-> 24″ voor de prijs van een apple 20″
    -> 24″ met de resolutie ven een apple 23″

volgens testen zijn ze trouwens even goed van beelkwaliteit

Bijdrager
    MrPapple
    ”Pietervanos”

MrSharky en CaDoc bedankt voor de uitgebreide meningen en ervaringen, ik zie een laptop ook als en computer die mobiel en zeker niet te groot moet zijn. Daarom lijkt me die 12 inch zo ideaal…ga morgen eens shoppen en hopen dat het lukt! Bedankt:)

En mocht het je niet lukken: die 13″ is zeker geen slechte keus hoor, zeker als je iets verder in de toekomst kijkt. Maar dat is natuurlijk aan jou hé :wink: :D In ieder geval succes met je keuze!

Bijdrager
    CaDoc
    ”Pietervanos”

Succes 8)

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.