8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ikeman007

ibook g3 upgraden

heeej,
    ik heb een vraagje,

Ik heb een iBook G3 800 mhz en wilde hem graag een beetje hardwarematig upgraden. Zie dat er veel kapotte G4’s te koop staan misschien kan ik wel in mijn G3 een G4 processor knalle en de dvd brander wat wel in de G4 zit maar niet in de G3 kan. Heb nameljk genoeg geld uitgegeven aan mn G3 wat ik waarschijnlijk niet meer er voor krijg en ja, ben student dus….(wel een absolute voorstander van :finderoud: en :apple: )

Tot hoever is dit mogelijk??????

Gr Ike 8)

Bijdrager
    mvdenberg

Zover ik weet kun je geen G4 cpu op een G3 logicboard plaatsen. Bovendien zit je dan ook dat de systeembus traag is en blijft.
    Wat ik je aanraad: verkoop je G3 voor een mooi prijsje: 350 euro zul je er denk ik nog wel voor krijgen. Voor 500…550 euro heb je een mooie G4 iBook die wel aan je wensen voldoet. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan dat je gaat rommelen en investeren in onderdelen waarvan je hoopt dat het werkt maar het helaas niet zal doen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Da’s niet mogelijk. Het enige wat je zonder problemen kunt upgraden is
    het geheugen en de HD. En als er upgrades zijn zoals processorupgrades
    dan betaal je daar best veel voor;-)

Je zou wat mvdberg al zegt goedkoper/beter uitzijn met het verkopen van
    je G3 iBook, en dan met een beetje geld bijleggen een Mini of andere
    Mac kopen;-)

Bijdrager
    viv

een iBook HD is heeeeel lastig in en uit te bouwen

Bijdrager
    Melgior

Ik heb mijn G3 iBook (366 SE) jaren geleden wel een nieuwe harde schijf gegeven, want de 6 gig was echt niet meer genoeg. Er zit nu 40 gig in en ik werk er nog bijna dagelijks mee onder 10.4. De instructies voor het vervangen van je harde schijf staan hier en er is ook een site waar je kunt opzoeken welke harde schijven goed werken in een iBook.

Op dezelfde site heb ik ook ooit eens iets gelezen over het vervangen van de cd-rom speler voor iets hippers als een combodrive, maar het vervangen van de processor heb ik nog nooit gehoord. Volgens mij is het in dat geval ook echt beter om uit te gaan kijken naar iets nieuws.

Bijdrager
    sypie

De processor vervangen gaat je niet lukken, die zit namelijk vastgesoldeerd op het logic board. Geheugen is makkelijk te doen en de harde schijf is ook best simpel te doen. Enige waar je op moet letten: leg de schroefjes op volgorde en zet er bij waar ze uit zijn gekomen:D

Bijdrager
    Melgior

Goed punt ja. Ik heb nog steeds één schroefje over :)

Bijdrager
    sypie

Ik heb er net nog 3 weggegooid..Ik wist echt niet meer waar die heen moesten.. maar ondertussen doet mijn video het weer redelijk stabiel. Er moest een plaatje Alu tussen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.