10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

iBook G3 Problemen!

Mijn broer bezit een iBook G3, maar er zijn wat problemen. Sinds een paar weken doet het volgende probleem zich voor: Als hij de laptop aanzet, verschijnt er een grijs vierkantje met een wereldbol erin, daarna komt er een :finderoud: venster die knipperend afwisselt met een vraagteken. Wat is hier aan de hand?

Bijdrager
    svan

Volgens mij betekent dat dat het systeem het OS niet kan vinden….

Bijdrager
    Lexis

Is er dan wat mis met de hardware van de laptop? Maar uiteindelijk komt wel het vertrouwde :apple: alleen als ik deze laptop gebruik erger ik me aan de verspilde 10 seconden…

Bijdrager
    Lexis

En eerst kwam trouwens het grijze vakje met het wereldbolletje erin nog niet, eerst was het alleen de knipperende :finderoud: met het vraagteken

Bijdrager
    Jean-Jacques

je hebt waarschijnlijk op opstarten van netwerk geklikt dan gaat hij eerst zoeken naar een os die in het netwerk zit, maar dat is makkelijk uit te zetten
    Systeemvoorkeuren-> opstartschijf-> en dan je HD selecteren

Bijdrager
    svan
    ”Jean-Jacques”

je hebt waarschijnlijk op opstarten van netwerk geklikt dan gaat hij eerst zoeken naar een os die in het netwerk zit, maar dat is makkelijk uit te zetten
    Systeemvoorkeuren-> opstartschijf-> en dan je HD selecteren

Lijkt me ook makkelijk.. maar als dat het probleem is, hoe komt hij dan bij systeemvoorkeuren op een systeem dat niet boot? :?

Bijdrager
    Peett-
    ”svan”

Lijkt me ook makkelijk.. maar als dat het probleem is, hoe komt hij dan bij systeemvoorkeuren op een systeem dat niet boot? :?

Hij net:

”JulianNeef”

Is er dan wat mis met de hardware van de laptop? Maar uiteindelijk komt wel het vertrouwde :apple: alleen als ik deze laptop gebruik erger ik me aan de verspilde 10 seconden…

Het kan ook zijn dat je harde schijf kadoek is, maar als hij na een tijdje wel gewoon opstart, zal het wel niet zijn.

Bijdrager
    Lexis

ah bedankt dat was het!

Bijdrager
    Lexis

De opstartschijf stond inderdaad verkeerd, maar hoe dat zo komt weet ik ook niet… Allemaal hartelijk bedankt!

Bijdrager
    svan
    ”Peett-“
    ”svan”

Hij net:

”JulianNeef”

Het kan ook zijn dat je harde schijf kadoek is, maar als hij na een tijdje wel gewoon opstart, zal het wel niet zijn.

Jup, je hebt gelijk… verkeerd gelezen!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.