30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:

Bijdrager
    Ka Chun

iBook G3 PPC900mhz —-> Powerbook G4 PPC 1.33gh

Hallo iedereen:)

Het zit zo: Ik heb dus een iBook G3 en ik zou indien mn iBook genoeg geld opbrengt me een Powerbook G4 willen aanschaffen … Ik heb reeds iemand gecontacteerd die zn Powerbook dus weg wilt doen …

Uiteindelijk zou ik ongeveer 150 euro moeten bijleggen … En ik ben aan het twijfelen of het de moeite waard is, hopelijk kunnen jullie me wat helpen?

hier de specs van MIJN iBook G3 12″:
    PPC 900 mhz processor
    640 MB Ram (128 + 512)
    40 GB HD
    Batterijstatus = 92 %
    Sony DVD-rom/cd-rw combi
    Airport
    2 USB Poorten
    1 Firewire-400 poort
    Azerty-keyboard
    Mac OS 10.4 apart bijgekocht (10.2 wordt bijgeleverd)
    32 MB DDR, ATI Mobiltity Radeon 7500

de specs van de Powerbook 12″ die ik wil:
    PPCG4 – 1333 MHz
    768 MB RAM (max = 1.2GB ram)
    60 GB HD
    Poorten: USB FireWire UTP VGA
    64 MB NVIDIA GeForce FX Go5200
    Mac OS 10.4 bijgeleverd

Is het volgens jullie de moeite waard om up te graden? Zal die G4 Processor een verschil maken? Hoeveel zouden jullie mn iBook schatten?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Esquare

Het verschil in snelheid is behoorlijk groot, maar het prijsverschil tussen de twee ook, vrees ik. Voor die iBook krijg je hooguit 500 euro en ik moet degene nog tegenkomen die z’n 12″ Powerbook voor 650 euro van de hand doet…

Bijdrager
    Nikita

Dat zal zeker een verschil uitmaken. Vooral met multimedia is de G4 in het voordeel ( Velocity Engine ). Daarbij zit er in de PB meer geheugen en een heel stuk betere videokaart. Airport en BT zitten er ook al in en USB 2.0 i.p.v. 1.1 op de iBook G3.
    Ik denk niet dat je je een buil zult vallen aan die deal :wink:

Wat bedoel je verder met hoeveel we jouw iBook moeten inschatten? Qua prijs? Ik denk dat je wel kan inzetten op iets van 500 euro, wellicht ietsje meer vanwege de Airportkaart.

Bijdrager
    Ka Chun
    ”Esquare”

Het verschil in snelheid is behoorlijk groot, maar het prijsverschil tussen de twee ook, vrees ik. Voor die iBook krijg je hooguit 500 euro en ik moet degene nog tegenkomen die z’n 12″ Powerbook voor 650 euro van de hand doet…

Heb er één gevonden voor 600 euro … Maar nog een vraagje … Wat kost een AZERTY-keyboard? En zijn deze nog te verkijgen voor de Powerbook? Want ik werk met AZERTY dus ipv QWERTY :D

@nikita: ik had idd zo’n 500 euro in gedachten … Heb er tenslotte ook 10.4 voor apart gekocht (standaard = 10.2 :p)

Bijdrager
    demandiebakt

zeker ga je dat merken! de G4 is echt sneller en vooral die wat doorontwikkelde versie.
    ook heeft een powerook meer grafisch geweld in zich. echter voor een powerbook vraagen ze nog steeds goud zeg maar…
    ik wou ook dat de prijzen eens een beetje naar beneden gingen omdat er een klein verschil zit tussen nieuwe en gebruikte hardware.
    echter je moet het ook zo zien dat een apple doorgaans lang mee gaat, omdat het os gewoon slimmer is. ik typ dit bericht momenteel op een imac G3 400 Mhz met 384 Mb ram. dat ding komt uit 2001!! en ondertussen draait itunes gDisk Cabos Safari Firefox en Word.
    dat kan dus niet op een windows pc uit 2001 en die verslikken zich ook in een nieuwer besturings systeem.. osx draait op vrijwel alle mac’s behalve als je heel ver terug gaat.

enfin, het verschil tussen de G3 en de G4 en zeker tussen een ibook en een powerbook heb ik ervaren als wezenlijk en is dus de moeite waard. echter goedkoop zal het zeker niet zijn.

Bijdrager
    Nikita

Je kan in OSX instellen dat het toetsenbord werkt als een AZERTY keyboard. Ik heb een MacBook met een QWERTZ toetsenbord (Duits) maar die werkt als een QWERTY.

Bijdrager
    Ka Chun

@ Nikita: Maar als je een bepaald symbool zoekt is het toch lastig om te zoeken?:p Heb liever Azerty maar dat is voor later =)

Jullie hebben me overtuigd:) Deze deal kan ik niet laten passeren:) Alvast bedankt !!!

En mochten jullie een online-shop vinden waar ze azerty-keyboarden voor de Powerbook G4 12″ 1.33 vinden, PM me dan aub ^^

Bijdrager
    Esquare
    ”Ka

En mochten jullie een online-shop vinden waar ze azerty-keyboarden voor de Powerbook G4 12″ 1.33 vinden, PM me dan aub ^^

Die zijn er niet. Je kunt hooguit eens op eBay kijken.

Bijdrager
    Ka Chun
    ”Esquare”
    ”Ka

Die zijn er niet. Je kunt hooguit eens op eBay kijken.

Ow … :roll: Ok:) Dan ga ik maar eens rondzoeken:) Kan je desnoods die knopjes er niet uithalen en op een andere plek terug vastmaken?:p

Bijdrager
    Ka Chun

Na wat surfwerk op Ebay in de hoop voor een keyboard …

Kwam ik op deze aanbieding !!!

PowerBook G4 1.33Ghz – 2Gb Ram!!! in prima staat, behuizing heeft geen krassen of blutsen.
    Onlangs is de batterij vervangen geweest door een nieuwe en originele van Apple.
    Toestel heeft geen garantie meer.

Toestel heeft de volgende technische specificaties:

1.33Ghz PowerPC G4
    2048Mb PC2700 DDR333 Ram memory (2x1024Mb)
    80Gb Ultra ATA/100 5400RPM
    17 inch Widescreen Display – resolution: 1440 x 900 – no dead pixels
    SuperDrive DVD-R x8 + burning Dual Layer discs!!! – Pioneer DVR-k05
    ATI Mobility Radeon 9600 (64Mb DDR)
    Enchanged Backlit keyboard — QWERTY layout
    Gigabit Ethernet/Lan
    FireWire 400 & 800
    2x USB 2.0
    DVI & S-Video out
    56K V.92 modem
    54-Mbps Airport Extreme (Wi-Fi 802.11 g standard)
    Bluetooth
    Weight: 3.1 kg
    OS X 10.4

Dit voor de prijs van 650 euro … 50 euro méér dan de andere Powerbook … maar deze biedt toch veel meer? Of heb ik dat mis?

Bijdrager
    PietjePuk

Ziet er een goede aanbieding uit, beetje té mss zelfs.

Bijdrager
    Ka Chun
    ”PietjePuk”

Ziet er een goede aanbieding uit, beetje té mss zelfs.

Idd, vond ik ook een beetje te veel van het goede … Nochtans heeft de verkoper reeds 37 verkopen gehad en allen positief (100% op Ebay)

Nu ga ik proberen voor deze te gaan:) (nog 4 dagen resterend) Mocht deze niet lukken dan kan ik eventueel nog terugvallen op de andere Powerbook ^^

Bijdrager
    LEXY

500 Euro voor jouw bijna 4 jaar oude iBook gaat je niet lukken hoor! Maar goed je kunt het altijd proberen, wie weet vind je een idioot die dat ervoor neer wil tellen… :money:

Bijdrager
    Ka Chun
    ”LEXY”

500 Euro voor jouw bijna 4 jaar oude iBook gaat je niet lukken hoor! Maar goed je kunt het altijd proberen, wie weet vind je een idioot die dat ervoor neer wil tellen… :money:

Heb al genoeg boden van 400 hoor :D Dus 450 en 500 zullen mss nog lukken ^^ Dat terzijde …

En als je kijkt op Marktplaats ed dan zie je iBook G3’s met mindere specs ook voor 500 euro en zelfs méér staan …

:mrgreen:

Bijdrager
    LEXY

Succes…

Bijdrager
    Ka Chun
    ”LEXY”

Succes…

Met een koper afgesproken voor zondag:) Hij wordt verkocht voor 500:)

Bijdrager
    Nikita
    ”Ka

17″ klinkt leuk, maar is een heel stuk minder leuk om mee te slepen… Een 12″ daarentegen is ideaal voor sleepwerk. Dus dat hangt er vanaf wat je ermee van plan bent.

Wat betreft het toetsenbord, als je blind kan typen (zoals ik) heb je er geen last van. Hooguit met een paar leestekentjes die je praktisch nooit gebruikt.

Bijdrager
    mrjellow

Ik persoonlijk vind de prijzen van tweedehands hardware echt te gek worden. Ik heb mijn Ibook 14 inch, inclusief office voor 480 euro gekocht. Dat vind ik een stuk beter dan 500 euro voor een g3 Ibook.

post scriptum: Die deal met die Powerbook op Ebay klinkt veelbelovend, zal alleen zeker weten het ding eerst controleren voordat je hem koopt.

Bijdrager
    Nikita

Kwestie van vraag en aanbod, die prijzen. Zolang er zoveel voor wordt betaald, zou ik er ook niet minder voor vragen :wink:
    Bovendien houdt een Mac het een stuk langer vol (economisch gezien) dan een Windows apparaat, mede dankzij OSX. Probeer maar eens Windows Vista te draaien op een Windows apparaat van zo’n 5 a 6 jaar oud, gaat je niet lukken :wink:

Oja, en TS heeft een Airportkaart in die iBook zitten en die gaat ook nog over de toonbank voor makkelijk 100 euro dus die moet je ook nog apart meerekenen in de prijs.

Bijdrager
    Esquare
    ”mrjellow”

Ik persoonlijk vind de prijzen van tweedehands hardware echt te gek worden.

Het gezegde is dan ook ‘wat de gek ervoor geeft’! :lol:

Bijdrager
    Ka Chun
    ”Nikita”
    ”Ka

17″ klinkt leuk, maar is een heel stuk minder leuk om mee te slepen… Een 12″ daarentegen is ideaal voor sleepwerk. Dus dat hangt er vanaf wat je ermee van plan bent.

Wat betreft het toetsenbord, als je blind kan typen (zoals ik) heb je er geen last van. Hooguit met een paar leestekentjes die je praktisch nooit gebruikt.

Wat betreft de grootte van het scherm … 12″ is idd ideaal om mee te slepen … Maar 17″ is toch wel fijner zou ik zeggen en het is niet dat ie elke dag mee naar school wordt genomen:) Dus dat zit wel goed:)

Bijdrager
    mrjellow

Ik zou zeker voor een 17 inch gaan, een 12 inch ga je je aan storen, althans dat doe ik.

Bijdrager
    Ka Chun
    ”mrjellow”

Ik zou zeker voor een 17 inch gaan, een 12 inch ga je je aan storen, althans dat doe ik.

Dat is me idd wel opgevallen voor de korte tijd … Maar slechts na UREN van gebruik, (5 uur constant ofzo :p)

Anders had ik er niet echt last van:) Nu nog wachten tot die vriendelijke meneer antwoord:)

Bijdrager
    Nikita

‘k Heb een 13″ MacBook met een 20″ extern scherm, heb je best-of-both-worlds om het zo maar te noemen :)
    Maar 2 gig geheugen bij die 17″ is ook wel weer mooi natuurlijk.

Bijdrager
    Ka Chun

Heb ff een mail gestuurd:) Hij wilt er via Ebay nog 975 euro voor krijgen … Ik zei tegen hem: Dan heb je al een nieuwe MacBook :P

Maar ik heb alvast al geboden op 650 euro :D Dan kan hij de bieding tenminste niet weghalen …:)

Bijdrager
    Nikita

Zolang als ‘ie er geen minimumprijs op heeft gezet, moet ‘m verkopen tegen het hoogste bod, of dat nou die 975 is of niet.

Bijdrager
    manhattan
    ”Nikita”

Dat zal zeker een verschil uitmaken. Vooral met multimedia is de G4 in het voordeel ( Velocity Engine ). Daarbij zit er in de PB meer geheugen en een heel stuk betere videokaart. Airport en BT zitten er ook al in en USB 2.0 i.p.v. 1.1 op de iBook G3.
    Ik denk niet dat je je een buil zult vallen aan die deal :wink:

Wat bedoel je verder met hoeveel we jouw iBook moeten inschatten? Qua prijs? Ik denk dat je wel kan inzetten op iets van 500 euro, wellicht ietsje meer vanwege de Airportkaart.

Zoveel, ik heb voor mijn iBook g4 slechts 550 betaald. Is dat dan zo goedkoop?

Bijdrager
    Nikita

Hangt er vanaf, wat heb je er allemaal inzitten? Opzich is het inderdaad niet duur, maar het valt me op dat de laatste iBook G3’s nogal dicht bij de iBook G4’s aanzitten qua prijs. Ook niet zo heel vreemd natuurlijk. Een iBook G3 van 500 – 600 MHz is natuurlijk lang geen 500 euro waard, zelfs met Airport kaart zou ik er absoluut niet meer dan 250 euro voor betalen.

Bijdrager
    manhattan
    ”Nikita”

Hangt er vanaf, wat heb je er allemaal inzitten? Opzich is het inderdaad niet duur, maar het valt me op dat de laatste iBook G3’s nogal dicht bij de iBook G4’s aanzitten qua prijs. Ook niet zo heel vreemd natuurlijk. Een iBook G3 van 500 – 600 MHz is natuurlijk lang geen 500 euro waard, zelfs met Airport kaart zou ik er absoluut niet meer dan 250 euro voor betalen.

Nja ik vond het zo gek klinken idd dat het zo dicht tegen mijn G4 aanlag.

Ik heb 1.33 mhz 60gb 768MB, inclusief airport.
    Achja.. als mensen het ervoor willen betalen, waarom niet.

Bijdrager
    Nikita

Heb je de 12″ of de 14″ ? Als het de 12″ is, heb je het laatste model G4. In dat geval heb je in mijn ogen een monsterdeal, zelfs de 14″ is nog een goeie deal. In februari vorig jaar heb ik een 14″ 1.2 GHz verkocht voor € 875, om je een referentiepunt te geven.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.