9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Vermaeson

iBook G3 nu Kapot??

hallo,

net wanneer ik voor de laatste keren achter mijn ibookje g3 wil kruipen omdat ik hem ga verkopen start hij op tot het inlog scherm, ik log in en komt na 3x niet verder..
    ik start hem voor de 4e maal op en bij het opstarten zie je een mat grijze apple icoon, je ziet dus de mat grijze achtergrond maar het icoon blijft weg, als ik luister bij de hardeschijf hoor ik dat hij wil draaien maar elke keer weer op nieuw begint ofwel ”alsof een scooter gas geeft”.
    ik de bij behorende cd’s er bij gepakt en dat is mac os 9 als het goed is. ik ga de installatie aan maar dit gaat niet omdat ik geen goed medium op het Op te installeren, ofwel is mij harde schijf gecrasht? want deze kan ik niet selecteren om Mac op te installeren..

ik baal hier echt als een stier van omdat ik het geld net goed kon gebruiken…

Moderator
    unSOUND

Het kan ook zijn dat de harde schijf geformatteerd is door OS X, en dat er geen OS 9 drivers op de schijf gezet zijn. De OS 9 installer zal de schijf dan ook niet herkennen als een volume.

Start eens op van de OS 9 CD-rom, en start het schijfhulpprogramma. Daar kun je dan de schijf initialiseren, en dan zal de installer hem wel moeten pakken. Lukt dat echter al niet, is het zeer goed mogelijk dat de schijf kapot is.

Bijdrager
    Vermaeson

oke ga ik proberen, maar eerst deed hij raar daarna ben ik pas met de cd-roms aan de slag gegaan..
    maar hij maakt ook dat rare geluid vroeger draaide die gewoon goed en produceerde hierdoor ook heel wat hitte, waar ik niet zo blij mee was want dit voel je nogal in je pols.
    maar ik ga het proberen

Bijdrager
    Vermaeson

schrijf-EHBO
    oke wat er staat: alleen ATAPI DVD-rom bus2, de harde schijf staat dus niet bij..
    of was dit niet de bedoeling?

hoe kan dat ding opstarten vanaf een cd zonder HD? heeft ie hierbij helemaal geen HD nodig en alleen ram?

Bijdrager
    Vermaeson

ook bij schijf installatie kan ik alleen ibook install cd vinden, niet de HD en die cd kan ik niet initiaseren

Bijdrager
    Vermaeson

heeft er anders iemand een site, met een beschrijving hoe je een ibook uit elkaar haalt?

Bijdrager
    SCCB

kijk eens bij http://www.ifixit.com, is wel een Engelstalige site maar hier kun je handleidingen w=vinden om je apple apparatuur uit elkaar te halen.

Bijdrager
    Vermaeson

dank je wel staat inderdaad best veel op, nu nog een 2e hands harddiskje scoren.

btw kan iemand dit topic verplaatsen naar ”hardware”. staat helemaal verkeerde zie ik

Bijdrager
    Vermaeson

ibook ligt inmiddel compleet uit elkaar, nu maar wachten op een hardeschijf..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.