9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

iBook G3 als back up

Hallo. Mijn oudere iBookje G3 gebruikt ik haast niet meer, alleen nog voor wat tekstverwerking en kleinere dingetjes. Nu wil ik hem een tweede leven geven als back upMacje voor mijn bestanden. Maar telkens alles overhevelen via bv. een memorystick is echt wel omslachtig. Is er geen beter manier om mijn bestanden te backuppen op deze iBook?

Bijdrager
    Freddy Sunder

Ethernetkabel tussen 2 macs…
    Of via firewire…

Bijdrager
    Geedee
    ”Freddy

Ethernetkabel tussen 2 macs…
    Of via firewire…

En dan? Ik bedoel, hoe moet het dan verder want ik kan me voorstellen dat de twee toestellen op elkaar aansluiten via zo’n kabel niet alles voor mekaar brengt.

Bijdrager
    Nikita

Ik denk dat via FireWire het makkelijkste is. Dan moet je je iBook opstarten met de T knop ingedrukt, en dan een FW-kabel tussen de iBook en een andere Mac hangen. Dan verschijnt de iBook als een externe schijf op de andere Mac en kan je er direct bestanden naar toe slepen.

Dit werkt trouwens volgens mij alleen op de witte iBooks.

Bijdrager
    Bezierman

iBookje verkopen en exteren FireWire HD kopen. Daar beleef je veel meer plezier aan. Wat zit er in je iBokje: 40 GB. Met zo’n externe schijf kan je er met gemak nog een nulletje achterzetten.

Bijdrager
    Geedee
    ”Bezierman”

iBookje verkopen en exteren FireWire HD kopen. Daar beleef je veel meer plezier aan. Wat zit er in je iBokje: 40 GB. Met zo’n externe schijf kan je er met gemak nog een nulletje achterzetten.

Ja maar, dat iBookje heb ik nu eenmaal en een HD moet ik kopen. bovendien krijg je voor zo’n witte iBook niet meer veel. Dus kan ik hem beter gebruiken als opslagruimte. 40 GB is al wat en voorlopig meer dan genoeg voor mij.

Bedankt voor de tips, iedereen.

Bijdrager
    Nikita

Welke versie is het? Zelfs voor de 500 Mhz 12″ wordt nog makkelijk 250 euro betaald. En daar kan je aardig wat hardeschijf voor kopen hoor 8)

Bijdrager
    Geedee

Die dus.

Bijdrager
    Xigh

Maar laptop is toch altijd fijn om erbij te hebben. Ik zou de afweging maken. Hoeveel moet je backuppen? Als je maar een bepaald deel wil opslaan dan hoef je geen 400gb. Wil je alles doen zoals in Time machine dan heb je het wel nodig.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.