8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    macmartijn

iBook G3 466Mhz Hardescijf Upgrade – kan dit?

Hallo!

Ik heb een vraag: ik heb sinds kort een iBook G3 466Mhz Graphite iBookje erbij gekocht en ik vroeg me af welke harde schijven erin kunnen. Ik heb dus echt geen enkel idee en ik vraag me ook af hoe ik dan het OS erop installeren moet:P

Het is een 2,5″ neem ik aan? Ik dacht max. 120GB, maar dat weet ik niet zeker. Het liefst voor een leuke prijs.

Alvast bedankt!!:D
    Martijn

Bijdrager
    Mr Macintosh

Ja, een 2,5″ IDE (ATA) schijf met een maximum van 128GB. (Groter kan ook, alleen hij ziet de rest niet, behalve als je dit gebruikt.)

Schijfjes

Bijdrager
    macosxfreaky

de grootste schijf op dit moment die in je ibook past is 250 gb
    met gebruik van die software

Bijdrager
    trabant

Zet die gedefragmenteerde rampschijf van je broer erin…:evil:

(en google eens op MacTracker)

Bijdrager
    Melgior

Ik heb mijn G3 iBook’s harde schijf ook een keer vervangen, en 40 gb is toch wel een verademing vergeleken bij de 6 die er in zat. Hou er wel rekening mee dat dit geen makkelelijke klus is en dat je iBook zo goed als helemaal uit elkaar moet om bij de harde schijf te kunnen. Daar zijn gelukkig wel handleidingen voor beschikbaar om je te helpen.

Bijdrager
    bartje

Wat een handelingen:o Daar ben je een dag mee bezig!

Bijdrager
    Melgior

Ja, het is dan ook niet wat ze een ‘user replacable part’ noemen, oftewel het is een onderdeel wat je officieel niet zelf kunt vervangen. Ik ben er denk ik een uurtje of 2 mee bezig geweest, en hield op het einde één schroefje over, maar de iBook doet het tot op de dag van vandaag nog prima.

Bijdrager
    awesomemac
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.