14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Draftsman

iBook G3 10.4?

Ik kan een iBook G3 500 Mhz overnemen. Daar staat nu nog 10.0 op. Wat zijn jullie ervaringen om daar 10.4 op te draaien. En kan ik dat dan probleemloos installeren via een externe firewire DVDdrive?

Inactief
    Anoniem

Vorige week nog Tiger ge├»nstalleerd op een iBook G3 700 Mhz… ging prima. Er zat wel het max. aan geheugen in…

Bijdrager
    rnbprod

voor vloeiend beeld (quartz extreme) minimaal ibook met 32 MB VRAM, verder is 128 MB geheugen niet genoeg en 256 maar net. waardoor ie wel sneller wordt met 10.4: snellere harddisk!

Bijdrager
    Nikita

Op een 500 Mhz zou ik geen 10.4 zetten eerlijk gezegd. Ik denk niet dat je er voordelen uit haalt boven 10.3. En die laatste zal denk ik wat prettiger lopen op zo’n betrekkelijk oude machine.

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”Nikita”

Op een 500 Mhz zou ik geen 10.4 zetten eerlijk gezegd. Ik denk niet dat je er voordelen uit haalt boven 10.3. En die laatste zal denk ik wat prettiger lopen op zo’n betrekkelijk oude machine.

Hm, ik heb het wel draaien op een iBook 500, wel met 256 mb.

Bijdrager
    Nikita
    ”iPod
    ”Nikita”

Hm, ik heb het wel draaien op een iBook 500, wel met 256 mb.

Tuurlijk, het zal wel draaien. Tenslotte wordt het ondersteund. Vraag is of je het wil :wink:
    Omdat, zoals ik zei, 10.4 geen voordelen zal hebben op die machines boven 10.3.

Bijdrager
    Dick de Roos

Bij mij thuis draait een iMac DV 400MHz met 512 MB geheugen, op OS 10.5.
    Internet, e-mail en Ms-Office draait zonder mankeren.
    Ook Photoshop elements gaat goed, maar zware dingen worden er (nog) niet opgedaan.
    Overigens is de HD wel groot (80 GB), maar niet snel (5400 rpm).
    Toevallig was de HD in 2 parties gedeeld, waardoor ook OS-9.1 er nog opstaat.
    Dat wordt niet meer gebruikt.
    Kortom: ik zie geen problemen.

Bijdrager
    Draftsman

Dank voor de tips en ervaringen, met deze wetenschap ga ik ‘m nu gewoon kopen. Ik hang er een Belkin Draadloze G USB Netwerkadapter aan en hij kan weer even mee. Misschien koop ik ook nog wel een snellere (en grotere) HD.

Bijdrager
    rulus

lol :P

op OS 10.5.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Ik heb een dalmation 500 mhz (imac g3). Ik werk er nooit op ik heb in huis staan voor wanneer mensen willen internetten, even achter msn willen of met airtunes muziek af willen draaien. Verder vindt ik hem te traag voor programma’s als azureus, limewire en reason. Als je je ibook wil updaten naar een nieuwer besturing systeem zou ik hem naar 10.3.9 updaten en niet naar tiger, Tiger is sneller dan panther op een G4 en G5 processor maar op een G3 is panther sneller dan tiger.

Persoonlijk vindt ik alles onder de 1,25 Ghz te traag voor gebruik. Maar zal wel te maken hebben dat ik met het systeem beheer en programmeren zware software moet draaien en veel tegelijk aan moet kunnen. Misschien ben ik wel te verwend met mijn Mac book pro, PowerMac G5 met 2,4 GHz, iMac G5 en iMac intel

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”rulus”

lol :P

op OS 10.5.

:mrgreen: Ook lol. Ach ja, ochtend enzo. Moet natuurlijk 10.4.5 zijn.
    Maar ik zat er niet ver vanaf! :P

Bijdrager
    Draftsman

natuurlijk Bazzie, helemaal eens (mijn vloeistofgekoelde Quad 2.5 GHz zal ik voorlopig niet inruilen tegen wat voor intel-mac dan ook…) maar dit iBookje is voor een brugklasser die wil msn-en, internetten, Flash-gamen, i-Tunes en huiswerk maken (Word). Ik was alleen benieuwd of het als traag bekend staande 10.0 op zo’n oude G3 vervangen kon worden door de goed lopende 10.3 en 10.4 (bij MacWarehouse zeggen ze n.l. van niet!?).

Bijdrager
    Nikita
    ”Draftsman”

natuurlijk Bazzie, helemaal eens (mijn vloeistofgekoelde Quad 2.5 GHz zal ik voorlopig niet inruilen tegen wat voor intel-mac dan ook…) maar dit iBookje is voor een brugklasser die wil msn-en, internetten, Flash-gamen, i-Tunes en huiswerk maken (Word). Ik was alleen benieuwd of het als traag bekend staande 10.0 op zo’n oude G3 vervangen kon worden door de goed lopende 10.3 en 10.4 (bij MacWarehouse zeggen ze n.l. van niet!?).

Nou, 10.3 zal in elk geval draaien (er van uit gaand dat er 256 Mb geheugen in zit?) Dan draait het soepel. 10.4 zal je met het volle geheugen (640 Mb) ook goed kunnen draaien.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie
    ”Draftsman”

Ja oke…. dan zou ik het gewoon doen! Ik denk dat het alleen maar prettiger zal zijn ook wanneer de brugklasser kleine andere handige tools wil downloaden.

p.s. Ik zou zo’n mooie mac ook niet ruilen voor een intel… wan’t het is echt niet sneller dan een mac mini G4

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.