7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Koendesign

iBook en PC via firewire aan elkaar koppelen

Als je een Mac met een firewire kabel aan een andere Mac koppelt en er eentje vervolgens met :apple: + T opstart funcioneert die Mac als externe harddisk voor de andere mac. Makkelijk om bestanden over te schrijven.

Mijn vraag is nu kan ik mijn iBook op dezelfde manier aan een windows pc hangen? met een usb kabel. En ik wil dan dat ik op de pc de iBook als harddisk te zien krijg. Kan dit?

Bijdrager
    bommels

Je iBook gedraagt zich als een firewire disk, niet meer en niet minder. Je kunt hem dus met firewire aan een PC hangen en gebruiken als externe disk, precies zoals je aangeeft. Met USB werkt dit dus niet.

grtz bart

Bijdrager
    Koendesign

ok bedankt! ik dacht al zoiets.. Heeft iemand anders andere opties? behalve het via het netwerk te versturen?

Bijdrager
    bastiaan1321

je pc herkent volgens mij alleen niet de indeling van een mac’s harddrive. Ik had m’n ibook eens aan m’n pc gehangen en toen zag ik alleen m’n cddrive

Bijdrager
    rennified

Als je pc geen Mac HFS herkent kun je het gratuit tooltje Transmac downloaden. Hiermee kun je bestandjes van een externe schijf, of FireWire Mac verbinding naar een pc overzetten. Dit werkt inderdaad alleen over FW, niet via USB.

Bijdrager
    bommels

Oja, je moet wel transmac installeren op de windoos, helemaal vergeten :oops:

Andere opties (maar dan moet je wel je instellingen voor bestanden delen en je firewall goed hebben staan)
    – de computers direct met elkaar via de ethernet poort verbinden met een ethernet crossover cable.
    – een netwerk tussen de computers maken via de firewire kabel (snel!!). Op Mac OSX is dat een standaard optie, maar hoe dit voor windows werkt weet ik niet.

Ik denk toch dat die firewire-target-disk optie wel het makkelijkst is als je eenmalig grote bestanden moet overzetten. Als je vaker met bestanden wilt slepen kun je toch beter iets via het netwerk doen (of een externe harddisk gebruiken)

grtz bart

Bijdrager
    rennified

Yeah, da’s verreweg het makkelijkst. Ga naar je windowsmachine -> Rechtermuisklik op een schijf. Share em met een naam, bijv. Landisk ofzo. Dan zoek je het ip-adres van de machine of zijn systeemnaam. Als je een netwerk hebt dan hoef je alleen nog maar op je Mac de volgende stappen te doen -> Appeltje-K en dan SMB:\192.168.1.100Landisk (ip-adres van de win machine dan he) en dan veschijnt de schijf als een icoontje op je machine

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.