4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Demon Hunter

iBook doet nu wel heel vaag

Mijn iBook vertoont de laatste dagen wel heel merkwaardige kuren. Ik kwam terug van vakantie en wou wat foto’s showen aan een goede vriendin van mij. Dus ik pak mijn iBook erbij en doe hem aan. Niet het bekende opstartgeluidje, maar 3 maal een verontrustend pliepje kreeg ik te horen, die uit de HD leek te komen. Vervolgens gaat het slaapstand lampje vol branden en knipperen en blijft dit proces zich herhalen. Als ik hem op mijn schoot leg en dan opstart doet ie het soms wel gewoon goed. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Voor de zekerheid breng ik hem zaterdag weg naar Apple Centre HTR, volgens mij heb ik namelijk nog heel even garantie.

Inactief
    Anoniem

1 beep = No RAM installed/detected

2 beeps = Incompatible RAM type installed (for example, EDO)

3 beeps = No RAM banks passed memory testing

4 beeps = Bad checksum for the remainder of the boot ROM

5 beeps = Bad checksum for the ROM boot block

Drie beeps… klinkt als een probleem met je ram-bank.

Bijdrager
    Demon Hunter

Ik heb het nog ff gechecked, idd 3 beepjes. Ik heb een half jaar geleden er wel een 512 mb reepje werkgeheugen in gestoken maar die heeft het verder altijd goed gedaan. Als ik de iBook op mijn schoot leg en dan opstart doet ie het vaak wel gewoon goed:?

Inactief
    Anoniem

Eventueel kun je die extra 512 MB die je er zelf ingestopt hebt er even uithalen en kijken of hij dan wel goed werkt.

Indien je het probleem dan nog steeds hebt meteen ermee terug naar de dealer… is volgens mij een bekend probleem bij bepaalde iBook’s.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.