7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    TrendyFeestBeest

iBook airport probleem

Hej,

Ik heb mijn iBookje al enkele weken nu is er mij een ergerlijk probleem opgevallen, ik kan enkel mijn airport gebruiken als mijn laptop aan het opladen is of gebruik maakt van electriciteit via het netsnoet.

Dus als ik gewoon aan de keukentafel op het internet wil dan lukt dit enkel als ik mijn laptop aan het opladen ben.

Dit is eigenlijk al zo sinds ik hem ontvangen heb.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Valt dit op te lossen?

Alvast bedankt,
    Lien

Bijdrager
    BartjeGossen

Neem een kijkje in Systeemvoorkeuren – Energiestand en dan moet je de instellingen bekijken wanneer je instellingen voor Batterij bekijkt. Mogelijk zit daar iets fout.

Even iets anders, een zeer wilde gok, wellicht voor collega’s hier die hier meer verstand van hebben: zou het kunnen zijn dat de antenne niet goed zit en dat dit deels door de oplader opgevangen wordt?

Bijdrager
    TrendyFeestBeest

Hej,

Mja de instellingen, ik zou niet weten wat ik daar fout aan kan gedaan hebben eigenlijk.. Want die zijn nog steeds de standaardinstellingen van toen ik hem ontvangen heb.

Toch bedankt voor het snelle antwoord,

Lien

Bijdrager
    gipsman

Ik heb een iBook gehad die de airportconnectie verloor als je het scherm helemaal naar achteren kantelde. Rechtop, in een hoek van 90°, had hij wel een goede verbinding.
    Er kan dus wel iets mis zijn met die antenne…

Bijdrager
    cyrus

Ik zou hem even openmaken en de stekkertjes aandrukken.

Had zelfde probleem met mijn powerbook toen ik hem kreeg.

of als je dat niet zelf durft te doen ivm garantie, ga ff langs de winkel. Waarschijnlijk zo opgelost.

Bijdrager
    Robert de Groot

Ik zou niks openmaken (geen gezeur over de garantie achteraf) en ermee terug gaan naar de winkel. Het blijven computers en er kan wel eens iets kapot gaan. In mijn vriendin’s iBook stak een kapotte HD bij aanschaf en die is zonder gezeur direct vervangen.

Bijdrager
    Xcode

Trek voor de zekerheid eerst de airport express base uit het stopcontact.
    Ga dan pas kijken of je airport extreme-kaart kaart er wel goed in zit.
    Ik denk zelf dat je je airport extreme-kaart er even helemaal uit moet halen en die er vervolgens weer voorzichtig in moet zetten.

Veel succes!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.