8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mattijn

iBook accu problemen, ik snap het niet meer

Mijn iBook doet er super,…alleen niet op de accu.

Bij 100% trek ik de AC eruit, dan krijg ik binnen 30 sec dat nare popupje met “Batterij bijna leeg..etc”
    Laat ik de accu helemaal leeg lopen dan duurt dat ongeveer 5 a 10 minuten. Als ik dan de AC er weer insteek is hij binnen een kwartier weer op 100%, maar gek genoeg blijft het lampje bij de plug gewoon groen en niet “oplaad”oranje.

Nu heb ik al zo’n beetje alles geprobeerd, de NVRAM resetten met apple-cmd-O-F, power management gereset met het kleine restart knopje, tig keer laten leeglopen en weer opladen.

Heeft iemand dit ook en moet ik na (bijna 2 jaar) dus een nieuwe accu aanschaffen?

Bijdrager
    maccnl

Je hebt het over leeg laten lopen. Bedoel je dan ook dat ie echt uit gaat, of alleen maar in zgn. “emergency sleep”?

Bijdrager
    Rogier

Heb je ook de power management module al ‘ns gereset?
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

Bijdrager
    Rogier

Ja dus .. niet goed gelezen. Excuses:-)

Bijdrager
    awesomemac

Same here. Vandaag een leuke tweedehandse PowerBook Titanium op de kop kunnen tikken voor een extreem lage prijs. Maar…accu gaat binnen enkele minuten van 100 % naar 1 % en blijft daar heel lang op staan (op het moment van schrijven alweer 20 minuten).

Ook hier Powermanagement gereset zoals beschreven staat op de Apple site, maar nog geen succes. Natuurlijk kan ik een nieuwe accu kopen, maar zijn er andere lapmiddelen om de accu weer wat nieuw leven in te blazen?

Bijdrager
    was frans

voor een bepaald aantal type baterrijen is er onlangs een omruil actie geweest, was te vinden op de apple pagina (stond ergens op de homepage) Kun je even kijken of jouw batterij er ook tussen zit.

Bijdrager
    vegeta
    ”was

voor een bepaald aantal type baterrijen is er onlangs een omruil actie geweest, was te vinden op de apple pagina (stond ergens op de homepage) Kun je even kijken of jouw batterij er ook tussen zit.

Niet voor de PB titanium :S

Bijdrager
    vegeta

Het kan zijn dat de batterij zeer zwak is geworden en niet volledig meer kan opgeladen worden:x
    Ik heb dat in ieder geval bij mijn 2 batterijen van mijn PB ti (beide max 1,5 uur)
    Capacity Meter is een zeer handig programma voor achter te komen of uw batterij nog de volledig capaciteit heeft of niet :D (beschikbaar bij versiontracker;) )
    Bij mijn huidige PB alu die ik in augustus heb gekocht staat de capaciteit op 4129/4600 (90%Exellent)
    Bij de PB ti weet ik niet meer, ik zal deze avond eens nakijken, maar ik geloof dat ze op 25% Poor stonden :cry: :cry:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.