10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    su

iBook accu indicator

Ik heb al een hoop gelezen over problemen met de accu, maar ik heb toch nog een vraag die ik niet helemaal terug kan vinden op het forum..

Mijn indicator doet het niet meer, hij start gewoon op 100%, loopt langzaam terug, maar kan alleen procenten aangeven en niet de tijd, en dan valt ie bij ±89% uit, in slaap zeg maar. Doe ik de iBook dan op netspannng, start de indicator op 0%, geeft aan helemaal leeg. Ik kan net een uur op de accu werken, maar dan alleen een beetje internetten of tikken. Geen muziek luisteren want dan is ie helemaal snel leeg.

Ik heb het idee dat deze problemen gekomen zijn sinds één of andere update van OSX, maar ik zou niet weten welke. Ik gebruik mijn iBook meestal als desktop en stopte gewoon het stekkertje erin als ie leeg was. Ik heb altijd mijn batterij netjes leeg laten lopen en nooit tussentijds opgeladen. Ik heb mijn iBookje nu 10 maanden. Wat moet ik doen? Nieuwe accu vragen, maar zou het indicator probleem dan opgelost zijn..?
    Ik hoop dat iemand het antwoord weet, maar alvast bedankt voor alle reacties!:)

Bijdrager
    Jlle

Ik zou toch even contact opnemen met Apple.
    Overigens mag je WEL tussentijds opladen kan echt geen kwaad.
    De huidige generatie accu’s hebben geen geheugen meer, dit was voornamelijk het geval bij ni-cad accu’s.
    De huidige accu’s mag je echter NIET helemaal (zeg maar 0%) ontladen.

Bijdrager
    Jlle

[edit]fok, 2 * post[/edit]

Bijdrager
    Ruben
    ”djve”

De huidige accu’s mag je echter NIET helemaal (zeg maar 0%) ontladen.

Oh? Dat is weer nieuw voor mij. Nu gaat de iBook natuurlijk zelf al uit voordat de accu echt helemaal leeg is, maar als ik het goed begrijp is het dus eigenlijk niet zo best om de accu leeg te gebruiken en dan vervolgens de iBook nog een hele nacht te laten liggen zonder lading? Ik heb ‘m ooit wel eens zover leeg laten lopen dat zelfs het pulserende ledje op de voorkant het niet meer deed.:-(

Bijdrager
    drscsi

Volgens mij hebben Laptops geen PramBatterijtje zoals desktops, dus dat moeten ze ook uit de accu halen. En als ie helemaal leeg is (dus echt 0,0) raak je misschien datum/tijd instellingen kwijt of dat soort zaken.

Bijdrager
    Ruben
    ”drscsi”

En als ie helemaal leeg is (dus echt 0,0) raak je misschien datum/tijd instellingen kwijt of dat soort zaken.

Dat zou betekenen dat ‘ie die ook kwijt zou moeten raken als je de accu uit je iBook haalt als ‘ie niet aan de netspanning ligt en dat heb ik al eens een paar keer gedaan. Dus volgens mij is de accu niet echt nodig hiervoor… of er moet een “buffertje” in zitten, want ik heb de accu er nooit langer dan een halve minuut uit gehad ofzo…

Bijdrager
    drscsi

Dat wist ik dus ook niet zeker, maar dacht het ergens gelezen te hebben. Is wel de moeite om uit te zoeken. Ik zal ’s een keer een testje doen met mijn iBook.

Bijdrager
    Jlle

meer info over accu’s http://www.buchmann.ca/

maar voor een samenvatting kan je ook hier kijken http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030314081843218&query=battery

en dan ff door scrollen naar: “Here are some particularly interesting pages from the book (which can be read online after completing a simple registration form)”

have fun:)

en accu’s zijn wel ff slimmer tegenwoordig, de meeste hebben een eigen porc dus ze zijn behoorlijk verder dan de ‘oude’ oplaadbare accus (AA)

Bijdrager
    remier

AppleCare bellen, heb ik ook gedaan en kreeg en nieuwe accu in mijn garantieperiode.
    Had ongeveer hetzelfde, ging nog maar 3 uur mee

Bijdrager
    HSL

het is vaak ook een dikke bug in jaguar,.. met 10.3 is dit opgelost!!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.